Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefri Virksomhedsomdannelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg henlede interesseredes opmærksomhed på, at jeg har udgivet et blogindlæg om emnet, der således bør sætte dig i stand til, som iværksætter med personlig virksomhed, at få blod på tanden til vurderingen af, om en omdannelse af den personlige virksomhed til fx. ApS er noget for dig.

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29

Hej Jacob!

Super, at du øser ud af din erfaring!

Burde du ikke udgive en bog med checkliste?

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 19:40

Imponerende !! :) Bestemt et værktøj jeg vil benytte, når samtalen går på omdannelse Big Smile

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:03

Flot arbejde Jakob men et par bemærkninger (som også kommer frem i den gengivede lovtekst i del 1):

• Det er også muligt at omdanne en flerejet virksomhed (interessentskab) hvis alle interessenterne indgår i omdannelsen i samme forhold og de iøvrigt er eller kan blive ens med hensyn til deres kapitalkonti i interessentskabet. Der kan herudover blive tale om udligning af forskelligheder i de udskudte skatter.
  • Der vil kunne vederlægges med andet end anparter hvis de har en mellemregningskonto eller en hensættelse til senere hævning i virksomhedsordningen. I såfald kan disse afsættes som passiv i åbningsbalancen men skal være hævet inden omdannelsens gennemførelse (hvad man typisk vil have gjort i form af hævninger).    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 08:55

Tak min ven... som skrevet står, fokus er på enkeltmandsvirksomhed. I/S kommer separat i anden mindre artikel.. Jeg havde ikke tid til præcist at inddrage dette fokus tillige...

God weekend begge 2

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:25

Det er så i orden Jacob.Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)