Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophør og start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

En bekendt lukker nu sin enkeltmandsvirksomhed og jeg overtager den kvit og frit. Virksomheden startede som et I/S i 2004 hvor jeg var indblandet. Hun overtog så virksomheden i januar 2006 og nu overtager jeg den fra næste uge - mere besværligt kan det vist ikke blive.

Mit spørgsmål er om vi kan klare ophør og start på en anden måde end at udfylde ophørs- og startblanketterne, da det drejer sig om personligt ejede virksomheder??

På forhånd tak for hjælpen

Nynne

Tilmeldt 10. Jun 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:40
kommer ret beset an på hvad værdier der er i virksomheden juridisk. Det kan godt være du har en bærbar stadig, men hvis den er afskrevet er der ingen værdi i den etc etc ..

Jeg lukkede en virksomhed via blanket og det var så det, men det var reelt set hobbyvirksomhed.

Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:56

Tak for hjælpen B. Knudsen

Det handlede nu mere om det rent praktiske - du ved, om man bare kunne ringe til SKAT el. lign. men jeg har klaret den nu!!

Mange hilsner

Nynne

Tilmeldt 10. Jun 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:28
det er ikke nok at ringe.

lad as antage du har et tomt selskab og du er træt af moms opkrævningerne, så skal du som minimum udfylde en opsigelses blanket og sende. jeg ringede til dem og fik den tilsendt og sendte den med så var det slut.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:40
Der er jo ikke selvangivet noget for 2006 endnu. En nem løsning kunne være at du overtog virksomheden fra januar 2006. Ellers er I nødt til at anmelde disse ejerskift.

Det her med kvit og frit skal man også ofte sætte i relief. Hvis der i virksomheden indgår gæld som overtages betaler man jo reelt set for de aktiver der er.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)