Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Impulsiv idé - er det noget vi skal rykke på sammen?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

De bedste idé er oftest dem man får, når det man mangler ikke findes! Den tror jeg sgu at jeg har fået nu...
...Men jeg er sgu ikke helt sikker.

Et lille eksempel
Jeg har en "virksomhed"  og skal have lidt gang i "forretningen".
Jeg kan selvfølgelig sætte en hjemmeside op, bruge Adwords og andre annonceringsmuligheder eller få et firma til at skaffe mig arbejde.

Men det undrer mig, at der ikke er en hjemmeside, hvor "kunderne" kan byde ind med deres opgaver og så lade "leverandørerne" byde ind på disse opgaver.

Jeg ved godt, at der findes et hav af sådanne sider indenfor byggebrachen, men det er ikke den jeg er i. 

Hvad koster det?
Mit store spørgsmål er selvfølgelig: Hvad koster sådan en løsning a'la Byggetilbud, Byggestart osv? Og hvordan skal indtjeningen strikkes sammen?

Ja, du vil jo sikkert gerne vide meget mere om min idé, men lidt hemmelighedskræmmeri skal jeg have lov til at have.
Men har du erfaringer med at drive sådan et site, mener du at du kan bygge sådan et site eller har du på anden måde interesse i at "spille lidt bold" om idéen, så hører jeg gerne fra dig.

Send mig en PM og lad os skrives ved om det. 

/Martin

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:57

Hej Bengaard

Meget sjovt du nævner det, fik en idé forleden der minder til forveksling om den.

Hmmm det var enlig bare det, jeg gerne lige ville ud med ;-)

Hilsen Krüger

P.s hvis det bliver til noget kunne det være fedt hvis du lige kunne smide et link !

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 22:59
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:02

Hej Martin.

Det lyder til at være en god idé. Jeg har en del erfaring inden for udvikling af sådanne sites, og umiddelbart lyder det til at kunne udvikle sig til en bæredygtig forretning. Men...

Sådan som jeg forstår det, vil du lave en portal, hvor man kan tilbyde opgaver eller arbejdskraft. Er det ikke lidt det samme, som Amino tilbyder gennem forummet? Jeg ved godt, at Amino ikke er en decideret opgaveauktion, men det virker da? Så sent som i dag efterspurgte jeg hjælp ifm. SMS-gateways og fik lynhurtigt en masse svar.

Derfor skal du tænke meget over, hvordan du kan skille dig ud. Hvorfor skifte fra Amino til dit site? Det er ikke nok, at det bare er lidt smartere. Det skal være meget smartere! Smile

Men idéen er goden. Prøv at udvikle lidt mere på den, så kan du sikkert komme langt. Hvis du har brug for sparring, kan du kontakte mig gennem min videoblog.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 23:13

David K:

Der findes sider som disse, bla.

www.flexer.dk

www.eksperten.dk

- David

Personligt kan jeg ikke lide flexer.dk, idéen er god nok, men gider ikke have min mailbox fyldt op bare fordi jeg mangler en designer / udvikler / what ever.

Kan ikke rigtig se hvad eksperten.dk har som amino ikke har? :)

Edit: Skulle ikke lyde så nedladende, undskylder på forhånd, synes bare ikke siderne havde den store relevans for det omtalte projekt :)

OT:

Leger selv med den idé og har faktisk et halvt design liggende til formålet, er dog ikke kommet så langt med det endnu pga. tidsmangel, så hvis du kommer først, så dropper jeg nok idéen, så held og lykke med projektet ;)

Mads Madsen

Fra København NV
Tilmeldt 6. Sep 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:21

elance.com er den ypperste indenfor det du tænker på.

/Anders

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 08:48

Hej alle sammen,

Tak for feedback og diverse links... men det er slet ikke i den boldgade! 
Det er som udgangspunkt målrettet mod private, som ønsker at leverandøren selv henvender sig med et godt tilbud på dét som de søger. Så det er bestemt ikke en konkurrent til Amino Smile

Jeg prøver lige med en case (som dog ikke er i samme branche):
Jeg skal bruge et cateringfirma til min kommende fødselsdag og jeg har en helt klar idé om, hvad jeg vil have at spise. Men i stedet for at jeg nu skal begynde at ringe rundt til diverse cateringfirmaer og forsøge at beskrive mit krav, vælger jeg i stedet at gå ind på "denne hersens hjemmeside" og oprette en ny opgave, hvor jeg detaljeret beskriver mine krav til maden. Herefter modtager jeg 3-10 tilbud fra cateringfirmaer og kan på denne måde let overskue priserne.

Det er sådan ét site, som jeg har i tankerne... men som nævnt i en lidt anden branche Smile Giver det mere mening nu? 

Det som jeg har brug for, er en eller flere sparringspartnere, som synes at sådan et projekt lyder som en god idé (efter man har fået en meget grundig beretning om idéen) og som ønsker at indgå på de samme vilkår som mig - nemlig, at det (indtil videre) er af ren interesse. Målet er selvfølgelig, at der skal være økonomi i sådan et site.

Martin

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)