Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så røg jeg til torskegilde og har brug for hjælp...

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Først og fremmest betaler du 8% AMBI af virksomhedens indkomst!

Derefter betaler du skat af din personlige indkomst(virksomhedens indtægter(netto)!

Hvis du regner ialt med ca. 43% af virksomhedens overskud, vil det ikke være helt skævt.

Resten afhænger så af dine øverige indkomst/fradragsforhold.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 23:01

Jeg kan ikke hjælpe med din skat - dertil vil jeg henvise dig til at gå ind på Skat's tast selv og indtaste regnskabstallene og beregne derinde, hvad du skal betale. Der er mange ting der gør sig gældende.

Mht du ikke har noget overskud kan det ikke helt passe, da du har hevet 130.000 ud af firmaet. Har du ifølge regnskabet så et underskud herefter på kr. 35.000,-,  har du reelt et overskud på 95.000,-, som du skal beskattes af.

Men som andre siger - en revisor må kunne hjælpe dig ud af suppedasen, og selvom du siger, du har styr på regnskabet, vil jeg alligevel nok anbefale dig at hyre en bogholder/revisor til at opstarte 2009, så det år ikke også går i hårdknude.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:54

Du skal helt klart have fat i en revisor eller bogholder som Susanne, Peter o.l. inden det går helt galt. En ting er nemlig at du nu mener har styr på det men er det også angivet overfor Skat. Herudover bliver det bestemt ikke nemmere hvis du går over i et ApS (det bliver alt andet lige det samme). Din virksomhed er bygget op omkring lønninger/vikarbistand m.v. så en god lønbogholder er umiddelbart et must hvis du ikke selv ønsker at fedte rundt med disse ting.

Herudover har Susanne jo ret. Medmindre der er optaget lån i virksomheden eller indskudt en startkapital skal din hævning på 130.00 kr. jo komme et eller andet sted fra. Når vi taler overskud taler vi ikke kasseoverskud men skatemæssigt overskud.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07

Hej!

Nu melder historien jo ikke noget om de 190 k, som er lånt, er trukket delvis ud til privatforbrug.

Så principielt kan der jo godt være underskud.

Hvorom alting er mener jeg heller ikke, at der kan være styr på det go tror nok du skal have andre øjne til at kigge

på sagerne.

Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:02

Hej og tak for alle jeres svar.

Jeg har kontaktet en revisor der laver det for mig. Og nu er det ikke fordi jeg skal koge suppe på det hele, men jeg har en brist oppe i hovedet der gør at jeg bliver nødt til at vide hvordan regnestykket udføres på min personlige skat i en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg har taget 204.000.- til personligt  forbrug i 2008

Jeg har lånt 190.000.- til etableringsomkostninger i 2008

Jeg har stadig en gæld på de 190.000 der dog er nedbragt med 100.000.- så den er 90.000.- pr 31/12 2008

Jeg har af egen lomme betalt telefonregninger i hele 2008 for ialt 46.000.- (som jeg går ud fra skal modregnes de 204.000.-)

Mit personfradrag er årligt 57.000.-

Hvordan vil regnestykket se ud med disse tal ???

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 17:44

Ja, jeg melder pas. Din personlige skat afhænger også af indbetalinger til fagforeninger, kørsel, privat andel til telefon, evt. pensionsindbetalinger, det reelle under/overskud i virksomheden, om (som Peter nævner) lånet er brugt til private hævninger, hvilken kommune du bor i, renteindtægter/udgifter osv osv. HVIS vi antager, at summen af alle disse ting udgør et overskud i privatdrevet virksomhed, skal du beregne 8% i AM-bidrag, og som Peter siger - et slag på tærsklen - 43% i skat rundt regnet. Der er ingen her der kan give dig et klarere svar, da de ufærdige regnskabstal er alt for uklare. Men den revisor du nu har talt med, må kunne beregne det for dig, når han har lavet det klart :)

Held og lykke med både skattefar og de nye kunder i 2009.

Mh

Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:57

Det kan man ikke sige noget om ud fra det du skriver. Eksempelvis fremgår det jo ikke om lånet på de 190.000 kr. helt eller delvist er medgået til at finansiere dine private hævninger, ligesom at et ikke fremgår om der i det "kasseoverskud" som kan opgøres ud fra nogle simple regnestykker, også indbefatter køb af inventar m.v. som skal afskrives over en årrække. Men nej Peter er formentlig ikke helt ved siden af.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 00:20

ruh:
De vil have 100.000 om 8 dage ellers lukker de mig bare.. De spurgte mig om jeg havde det på mig, hvortil jeg svarede ja giv mig lige 4 minutter til at skide et ægte faberge æg ud til dig som du kan få pant i . Den ene skat medarbejder blev rød i hovedet af raseri, den anden var ved at flække af grin..

Det er faktisk skide sjovt sagt.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)