Ja, det er da rigtig flot! Der er nok nogle amerikanske kvinder der har luret hvor godt vores sundhedsvæsen fungerer i forhold til deres =P
Jeg blev engang tilbudt ægteskab af en mellemamerikansk indianer i regnskoven - han tilbød mig et splinternyt køkken, dog uden el, i hans splinternye hus (30 m2), som han selv ville bygge på en skråning i udkanten af regnskoven i Guartemala. Han præsenterede mig for sin 3 årige søn (moren var død), som skreg som en stukken gris da faren præsenterede mig som drengens nye mor (!) og var lidt flov, så han smed en trumf på bordet - han havde en hvid hest som gik på græs i nærheden - og den ville blive min, hvis jeg ville være drengens mor.
Det lyder umiddelbart som en historie, man kan le af - og det kan man, men faktisk er det det mest åbenhjertige og rørende frieri jeg har fået i mit liv (undtagen det fra ham jeg er gift med).
Vi havde siddet omkring bålet i regnskoven i Tikal og drukket tequila og efter at jeg havde slugt ormen, udslyngede jeg, at jeg ÆÆÆÆLLLSKEDE Guatelama og aldrig ville hjem igen (jo mere tequila, jo bedre taler jeg spansk) - og det så han åbenbart som en mulighed for at slå til :)
Jeg har stadig den vildsvinetand, som han havde skåret et ansigt i, som en talisman til mig...
Mette