Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverter besøgende til kunder.....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Fandt lige en side, med noget de kalder buisness intelligence... faldt over disse linier :

"....Få informationer om adresse, omsætningstal, branche m.m. på de virksomheder, der besøger din hjemmeside"

Nu er det jeg stiller spørgsmålet, hvordan vil de gøre dette. Ud fra en ip-adresse kan du godt finde et domæne, men  ?

Bare en lille test :

http://www.hcidata.info/host2ip.cgi

Host Name : radio100fm.dk

IP Address : 213.173.251.47

og så den anden vej :

Host Name : xeon2.dotgeil.dk

Hvad mener i om dette ?

mvh

MJ

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 21:32

Hej,

benyt whois opslag og find frem til følgende:

Name:                 Radio 100FM
Address:              Rådhuspladsen 45
Postalcode:           1550
City:                 København V
Country:              Danmark
Phone:                +45 33 37 89 00

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 23:02

Hej

Har du læst det jeg skriver ?

I en logfil vil du ofte have ip-adresser og du kan ikke udfra en ip-adresse hente de informationer du der viser mig.

Hvis der er snak om en shared ip-adresse kan der sagtens ligge 2000 domæner på den samme adresse, og hvilken kunde er det lige der har besøgt vores server ?

mvh

MJ

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:06

Hej MJ.

Dit spørgsmål virker meget diffust. Jeg læste det tidligere i dag og fik ikke rigtig fat i, hvad du mente. Nu har jeg læst det igen, og jeg forstår det stadig ikke. Det kan godt være, at det bare er mig, men kan du ikke prøve at stille spørgsmålet igen på en lidt anden måde?

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra København
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:18

Man skifter IP adresse hver dag, med mindre man køber en fast IP adresse, og derfor kan man ikke se hvem der har være på hjemmesiden. Men telefonselskabet kan til en hver tid spore en IP adresse, men jeg tvivler på at de må udlevere kunden.

Eva

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:50

Moonlab Media:

Man skifter IP adresse hver dag, med mindre man køber en fast IP adresse, og derfor kan man ikke se hvem der har være på hjemmesiden. Men telefonselskabet kan til en hver tid spore en IP adresse, men jeg tvivler på at de må udlevere kunden.

Eva

Man får ikke nødvendigvist en ny IP-adresse hver gang man logger på nettet/hver dag. Min IP er f.eks. altid den samme (Har ADSL hos CyberCity) uden at have bestilt dette og dette findes også hos andre danske ISP'er.

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 16:56

www.easywebhost.org:

Hej

Fandt lige en side, med noget de kalder buisness intelligence... faldt over disse linier :

"....Få informationer om adresse, omsætningstal, branche m.m. på de virksomheder, der besøger din hjemmeside"

Nu er det jeg stiller spørgsmålet, hvordan vil de gøre dette. Ud fra en ip-adresse kan du godt finde et domæne, men  ?

Bare en lille test :

http://www.hcidata.info/host2ip.cgi

Host Name : radio100fm.dk

og så den anden vej :

Host Name : xeon2.dotgeil.dk

Hvad mener i om dette ?

mvh

MJ

Jeg har svært ved at se, hvordan det kan gavne dig og din virksomhed at få disse oplysninger om dine besøgende på din hjemmeside. I øvrigt vil mange af disse besøgende jo ende med at være "ansatte" hos TDC, CyberCity, Telia og andre ISP'er, da det kune er de færreste virksomheder (gerne større) der sidder på deres eget domæne (her tænker jeg ikke på webserver-domæner)/IP-adresse blokke, men blot sidde på en IP de lejer hos deres ISP.

Du kan læse mere om geotargeting på Gratis Indhold, som omhandler princippet du beskriver.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 18:05

Hej

Firmaet som det drejer sig om fik jeg efterfølgende en snak med og de påstod at de kunne finde navn og adresse på op til 80 % af deres kunder.

Som almindelig webhotel udbyder med lejede linux-servere i england og usa, vil jeg påstå at dette simpelthen ikke er korrekt og at man dermed sælger noget som kunden ikke kan bruge til noget.

Man sælger rent luft til kunden og får ikke noget for pengene.

Nu er et sådan, at hvis man kigger en apache logfil igennem, vil man se at det er meget få der har en statisk ip-adresseblok som er lig med deres domænenavn.

Dermed er dette som firmaet kalder business intelligence, det samme som kejserens nye klæder

MJ

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 18:16

www.easywebhost.org:

Hej

Firmaet som det drejer sig om fik jeg efterfølgende en snak med og de påstod at de kunne finde navn og adresse på op til 80 % af deres kunder.

Som almindelig webhotel udbyder med lejede linux-servere i england og usa, vil jeg påstå at dette simpelthen ikke er korrekt og at man dermed sælger noget som kunden ikke kan bruge til noget.

Man sælger rent luft til kunden og får ikke noget for pengene.

Nu er et sådan, at hvis man kigger en apache logfil igennem, vil man se at det er meget få der har en statisk ip-adresseblok som er lig med deres domænenavn.

Dermed er dette som firmaet kalder business intelligence, det samme som kejserens nye klæder

MJ

Helt enig. Jeg kan kun finde "business" i tilbuddet - ikke noget "intelligence" Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)