Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af Sommerhus (via privatkonto eller via momsregistring)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra aabenraa
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  hvem har en ide til en  smart løsninger !!

Vi overvejer køb af et sommerhus som skal bruges ca 4 uge pr år privat og  10-12uge skal det udlejes.

1:  er det en ide at købe huset via mit moms nr. og hvordan registreres privatbrug .

2:  Da min indtægt primær er på salg af time, så har jeg ikke nogle fradrag, kan den negative drift af et sommerhus give skatte besparelse.

mvh

n-ielsen  

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fuldstændig underordnet hvordan du køber det.

Først og fremmest så må man ikke købe et sommerhus der anvendes udelukkende erhvervsmæssigt efter sommerhusloven. Dvs. det er udelukket at anvende virksomhedsordningen på sommerhuset. Et dansk anpartsselskab må heller ikke ejer danske sommerhuse medmindre det er til personalebrug.

Dvs. sommerhuset skal ligge privat, evt ved anvendelse af kapitalafkastordningen.

Nu siger du den negative drift:  Det kan næsten kun skyldes at du heri har fratrukket renteudgifter. Driften er forhåbentlig ikke underskudsgivende. Renteudgifterne vil du altid have fradrag for i kapitalindkomsten men via kapitalafkastordningen kan du så beregne en rente som der ydes fradrag for i den personlige indkomst.   

Hvad skattebesparelse angår skal man jo huske på at man så også afholder udgifterne.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)