Jeg vil gerne finde et originalt navn til min virksomhed. Udfra disse oplysninger, vil jeg gerne høre en masse forslag - alle forslag er velkomne! · Jeg beskæftiger mig med grafisk produktion af alle former for tryksager og hjemmesider · Et af mine navne kunne evt. indgå... (Marianne Sidelmann Refsgaard)
På forhånd tak! |
Hej Marianne.
Jeg synes helt klart, at du skal finde på et såkaldt generisk navn til din virksomhed. Hvis det kun er dig, der er i virksomheden til at starte med, synes jeg, at et simpelt navn som Refsgaard Grafik vil være perfekt. Ifølge Danmarks Statistik er der kun 667 personer, der hedder Refsgaard til efternavn i Danmark, så det er da ret unikt.
En fordel ved at vælge sit eget navn er, at det virker mere ægte. Når du begynder at markedsføre dig selv, virker det enkelt og troværdigt frem for VisualGraphics eller et andet fancy navn. Det skyldes, at du tør lægge dit eget efternavn til din virksomhed -- du gemmer dig ikke bag noget. Det er der mange, der lægger vægt i -- mange gør det helt ubevidst.