Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler vedr. salg fra butik...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg er igang med at hjælpe min mor med en butik der skal sælge stof og tilbehør. Det hele skal køre som lagersalg....

Hun er den der har alt knowhow hvad varene angår, jeg skal bare hjælpe til med at få det op at køre.

Vil fandt et parti vare, som vi fik til en fin pris. Og eftersom vi havde pladsen til at opbevare det, så blev det bare købt med det samme.

Vi har så fundet nogle lokaler til en fornuftig pris, hvor der har været en gardinkonfektion før i tiden, og her stiller jeg mig så AAAAAALLT for sent spørgsmålet: Er der nogle regler for at sælge vare fra en butik?! :)

Det jeg tænker på, er om der skal være en form for status på hvad og hvor mange vare der er?

Vi købte jo bare alt salmet i en stor "bunke"...

Det samme gælder så også for salget, vi har selvfølgelig et kasseapparat, men skal varene registreres på nogen speciel måde? Således at skattefar kan følge hvert salg der bliver foretaget? Eller er det nok at vi kan give en bon på det totale beløb?

Er der evt. andre ting som man skal tage højde for?

Har prøvet at søge her og der på nettet efter en slags tjekliste eller et regelsæt, men kan også være at jeg bare søger på de forkerte ting. Håber hvertfald at der er nogen herinde der har erfarringer med at starte butik :)

vh

Benjamin

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:08

Du skal i hvert fald vide, at du er underlagt Købeloven.

Mht. det skattemæssige har du så registreret et firma i forbindelse med foretagendet?

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16

Hej!

I udskriver vel en daglig kassebon på salget.

I skal føre en kasseklade.I er underlagt mindstekravsbekendtgørelsen/bogføringlovens regler.

Er i momsregistreret/CVR.nr.?

NB:Min kone har et kæmpe parti metervarer/stof til salg. Kunne i have intereresse? 

Superkvaliteter importeret fra Tyskland og Holland!

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:04

Det med købeloven er vi klar over :)

Det hele kører under et Aps.

Den daglige kassebon, hvor udspecificeret skal den være?

hvis der nu bare står der er solgt 100meter stof, er et nok? eller skal der stå at det er 50m silke og 50m gardinstof?

Er der et sted hvor jeg kan finde mindstekravsbekendtgørelsen/bogføringlovens regler? (gerne i en læsevenlig version.. håber ikke på at læse 500sider paragraf tam tam :) )

Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31

Nej...er fint nok med en bon på hovedgruppen stof.

Ja...du kan google...og finde begge dele.

NB.: Tak for din PB....Min kone har svaret dig!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)