Da jeg var selvstændig med eget reklamebureau kørte vi længe uden en månedsløn der bare MINDER om 25k. Vi lavede det vi lavede, fordi vi syntes at det var sjovt. Arbejdet bar lønnen i sig selv, sådan lidt poetisk formuleret. Det var ikke vigtigt for mig om jeg fik 5000 eller 10000 for en opgave på det tidspunkt. Jeg var ung, og skulle bare have så mange penge ind på månedsbasis at jeg kunne bo i min billige lejede lejlighed. Vi havde masser af kunder, og sindssygt travlt. Vi nød at se hvordan vi kunne drille de helt store på vores hjemegn, og vi nød at høre hvordan de bitchede over os alle steder. Min timeløn dengang var måske 100 kroner, og endnu lavere i perioder, men det var slet ikke vigtigt. Vores lokale kostede 3000 om måneden, all inclusive. Jeg havde ingen problemer med at løse opgaver for 2000 som andre tog 20.000 for - typisk kunne det klares på et par dage, det var fint med mig! Det kan sagtens lade sig gøre at producere meget billigt. Det kommer an på hvad man prioriterer, og hvordan man anskuer verden. |
Hold kæft hvor har jeg savnet sådan et indlæg!
Men skal vi ikke bare fortsætte diskusionen i en anden tråd, for det var jo sådan set bare en som søgte et tilbud, så lad os ikke ødelægge tråden på den måde!
Rigtig god weekend til jer allesammen!...