Min kone & jeg driver en teambuilding virksomhed og netop nu står vi med en problemstilling.
En kunde ønsker et tilbud på dels vores arrangement & hotelovernatning, koncerencelokale, mad o.l.
Spørgsmålet e så, tillægges disse ydelser moms når vi køber dem af et hotel og videresælger dem til kunden (til samme pris som vi betaler, vi tillægger således ikke fortjeneste)?
Det er relevant at vide i forhold til tilbudet - så jeg håber en af Jer kan svare hurtigt ;-)
Jeg anbefaler dig umildbart ikke at gå ind som
mellemled der, da der ville kunne opstå flere juridiske
problemstillinger. F.eks. går noget i stykker under opholdet, så vil
stedet fakturere dig efter arrangementet, hvad gør du i så fald hvis
kunden ikke ønsker at betale denne ekstra regning til dig?
Derfor skal en kontrakt være syet helt perfekt sammen i sådan et tilfælde.
Tror
istedet du skulle finde dig nogle samarbejdspartnere, som du kan få et
godt forhold til og derved blot anbefale steder til dine kunder.
Derved opnår du at du holder dig til din kernekompetence, og fokuser på
den(similaritet), hvilket er anbefaldet indenfor markedsrelations
teorien.
Nu ved jeg ikke hvilket område du søger dette hotel, men hvis det er vil jeg bestemt anbefale min fader. De har kun positiv omtale af deres kursuser, de ligeledes rigtigt gode pris konkurencemæssigt. http://www.danhostel-ribe.dk/kurser/kurser.html
Vi ville nok også vælge at få kunden til selv at booke eller booke i kundens navn, men for at gøre det nemt for kunden vil vi gerne indhente tilbudet og opstille det samlet; så derfor skulle jeg lige være sikker på det med momsen.
Ergo... den pris vi får fra hotellet er inkl. moms og når vi afgiver tilbudet til kunden, som skal have det ex. moms, så trækker vi blot momsen fra?
Og angående hotellet, kunden har fastsat sig på Helnan Marselis i Århus - så selve stedet kan fastsat ;-)