hej jeg har lige uploaded og installere wordpress 2.7 for en af mine venner, men når jeg prøver at tilføje et billed så er det som at det er dødt.. den vil gerne uploade billedet men når det så skal vises så er der ingenting..
wordpress er uploaded på one.com www.streetriders.dk
jeg har nogle screensaves som forklare det meste.. fejlne er markert med rød cirkel.
Den URL er ikke korrekt - men hvis du fjerner /uploads/ kommer billedet frem.
Problemet er simpelthen, at Wordpress tror den har uploadet filen til en anden mappe end den egentligt har. Hvis du går ind og vil redigere det billede du har lagt op kan du ret nemt ændre i stien til billedet, og sådan kan det fixes.
Kasper har fat i noget af det helt rigtige. Du kan sikkert løse problemet permanent ved at ændre indstillingen for hvilken mappe som uploads skal gemmes i hér: http://www.streetriders.dk/wp-admin/options-misc.php
Hilsen Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Det fungerer nu ganske fint med den indstilling (som er standard : wp-content/uploads) på den 2.7 installation jeg har kørende. Jeg har dog tilføjet et flueben i "Organiser mine uploads i måneds- og årsbaserede mapper".
Så det er da ikke en generel fejl.
Men kan godt se problematikken på url'en, så må der vel være nogle uoverensstemmelser et eller andet sted i opsætning.
men hva så med et billede.... det er jo ikke bare nok med at uploade et enkelt.. hvordan installere jeg et billede galleri
jeg har kigget lidt på NextGEN Gallery men kan ikke få det til at virke
ordenlig.. er der ikke et simpel galleri hvor man uploader
sine billeder og evt lave undermapper så man selv kan dele dem op i kategortier.. ferie billeder, fest billeder osv..
og det må meget gerne være simpelt at arbejde med når man skal lave undermapper (kategorier)..
Skal det være meget simpelt, så ville jeg bruge WP's indbyggede galleri-funktion. Evt. så lave flere undersider, og samle dem på en side:
Mit galleri - galleri1 - galleri2 - galleri3
Når du laver en ny side, kan du vælge om den side skal have en forælder. Ligeledes kan du vælge hvilken rækkefølge siderne skal komme i.
Når du har uploadet flere billeder, kommer der et link med "Indsæt galleri". Du kan også bare skrive [gallery] i dit indlæg. Vælg "Link til indlægsurl" når du har uploadet og skriver oplysninger til dit billede, for at vise hver billede på en underside, hvor der kan kommenteres.
Hvert billede kan have sin egen titel og beskrivelse.