Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handelsbetingelser et lovkrav i forskellige lande?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er ved at lancere www.trendfighter.dk i norge, sverige, tyskland og engelsk sider. Vi tænkte på, om det er et lovkrav, at handelsbetingelser skal krydses af i checkoutdelen på en hjemmeside?

Og kan det være forskelligt fra land til land?

På forhånd tak

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

I de gode gamle dage havde udenrigsministeriet en tjeneste, hvor man kunne stille den slags spørgsmål om formalia for de forskellige lande.. Det var den enkelte ambassade, der svarede i et vist omfang som "handelsdelegation"...

... prøv der...

...ellers må det formentlig være således, at agerer du som dansk virksomhed overfor forbrugere i europa på disse forbrugeres sprog (som fx. pixmania) så kan forbrugeren i det enkelte land vælge pågældendes lands lovgivning til regulering af aftalen med dig som "sælger"... hvis du derimod "kun agerer" på dansk, og der alligevel er en tysker, der køber, så gælder dansk ret formentlig.

... hvis du handler med erhvervsdrivende kan du aftale hvad som helst...

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

 

Fandt du ud af noget om kring det. Vi har lanceret i Sverige og vi er i tvivl om det er nødvendigt at de klikker handelsbetingelser af.

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nees

Vi har en webshop i Sverige og her skal kunden IKKE selv klikke af og acceptere handelsbetingelserne.

Så du kan lade afklikningsboksen være aktiv og at kunden automatisk accepterer, når han trykker bestil.

Med venlig hilsen

Kim Rasmussen

www.sushibutik.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)