Hej alle,
Jeg har en computer hvor jeg har valgt at installere linux på. Men hvordan kommer jeg på fjernskrivebord? Meningen er at jeg skal kunne logge på et intranet der kører windows? Det skal foregå over internettet, altså hvor man kan sidde hjemme og komme på sit bruger-id på intranettet. |
Fjernskrivebord til linux
- 1
Vil du fjernstyre din Linux computer, eller fjernstyre en anden computer fra din Linux computer? |
Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk
Jeg bruger www.logmein.com til arbejdet og det virker bare genialt!! Du kan streame video over det uden det lagger. Det kræver et lille program installeret på computeren som man skal have adgang til. Man kan så logge ind fra alle andre computere hvis man har email og adgangskode til logmein kontoen tilknyttet computeren. Dernæst skal man skrive computerens adgangskode, så der faktisk er dobbelt sikkerhed. Streamingen foregår via en javaapplet. |
Hej Junior,
Er din situation at du skal lave en fjernskrivebords forbindelse til en windows ? I såfald er der noget der hedder rdesktop (http://www.rdesktop.org/)
Hvis du gerne vil oprette en fjernforbindelse til din linux, bruger folk som regel SSH, det er dog via kommandolinjen, hvis du søger et grafisk værktøj, er der masser af VNC servere til linux.
Nu nævner du ikke hvilken linux du kører, så dete r lidt svært at komme nærmere ind på hvordan du installere, men jeg håber dette hjælper dig lidt videre. |