Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-skat / AM-bidrag rater

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Ja...Henrik....ovennævnte skal nok tages med et gran salt.

Men faktum er, at der er blevet gevaldigt strammet op på dette område.

Peter,

Jeg tror ikke vi bliver uenige om det skattepolitiske. Jeg har også stor forståelse for at SKAT er mere oppe på dupperne specielt i forhold til indrivning af restancer mv.

Men stadigvæk er det den enkelte virksomhed der selv bedst ved hvordan året vil gå. At bygge på momsangivelser mv . behøves jo ikke at sige noget om hvordan en resterende del af året vil forløbe.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:11

Jørgen Olsen:

Jeg er sluppet afsted med det indtil i dag (de forgangne år).

Jeg har dog i dag snakket med skattecenteret som vil gøre udlæg i mine ting hvis jeg ikke betaler pengene kontant her og nu for 2008.

VH Jørgen Olsen

For 2008 - fristen for indsendelse af selvangivelse er ikke udløbet endnu - de er da godt nok agressive.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:52

De har lovhjemmel til at gøre det i kildeskatteloven og en bekendgørelse til loven. Bekendtgørelse om forskudsregistrering mener jeg den hedder. Det kan være meget forskelligt hvor emsige de er men normalt så går 0-modellen medmindre man har restancer m.v.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:18

Jeg har nu ikke nogen andre restancer og betaler min moms til tiden så jeg forstår sgu ikke en klap af det her.

Brandærgeligt - og jeg har mine penge i varelager for tiden så de vil gøre udlæg i aktiebeholdninger og kunder siger de.

Nu tager jeg ind og snakker med de idioter om en times tid - så må vi se om de får mig ned med nakken.

Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:43

Det virker lidt voldsomt fra SKATs side.

Problemstillingen set SKATs synspunkt må være, at de minimerer deres risiko for at have tilgodehavender hvis virksomheden, af en eller anden årsag lukker.

På det anden side er vel også i SKATs interesse at man ved at udskyde skatten, får muligheden for at placere de penge i noget som genererer yderligere overskud, som jo skal beskattes. Dette vil i sidste ende give mere i skattefars lomme.

SKATs vurdering må formodes at  være, at risikoen er for stor i forhold til gevinsten.

Synes dog stadig at den måde de griber det an på virker meget overdrevet. Måske skulle de tage den lidt mere med ro, når de nu prøver på at promovere SKAT som et serviceorgan.

Bryder mig ikke om deres måde at udvise magt på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01

Nej...det er ikke spændende at komme i skattefars kløer!

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 11:06

Skattekonsulenterne:

De har lovhjemmel til at gøre det i kildeskatteloven og en bekendgørelse til loven. Bekendtgørelse om forskudsregistrering mener jeg den hedder. Det kan være meget forskelligt hvor emsige de er men normalt så går 0-modellen medmindre man har restancer m.v.

Bent - du har ret KSL §  53 og bødemulighed efter § 75 - ved forsæt eller grov uagtsomhed.  Men hvis man kan sandsynliggøre 0-indkomst skulle det ikke give problemer.

Henrik

Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:53

Jørgen Olsen:

Nu tager jeg ind og snakker med de idioter om en times tid - så må vi se om de får mig ned med nakken.

Fik de ram på dig?

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 12:27

Jeg har aldrig hørt om, at du kan frabede dig de 10 rater. Du kan regulere dine indbetalinger ved at nedskrive din forskudsopgørelse, og så betale restskatten på baggrund af selvangivelsen/årsopgørelsen, og du kan lave frivillige indbetalinger i løbet af året, hvis du tjener mere end du har forskudsopgjort, men har du forskudsopgjort en indtægt, der afføder B-skat, skal de betales løbende. Tror dog godt, at du kan få lov til at betale det hele ad 1 gang med første rate-forfald.

Mh

Susanne

PS - var lige lidt hurtig her med svaret, idet jeg ikke havde set det var af ældre dato, og der var besvaret i store mængder. Så intet nyt under vest-fronten kan jeg se :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:40

Korrekt - Man kan ikke frabede sig at B-skatten opkræves i 10 rater. Det der er i spil er B-skattens størrelse. For mange år siden. Dengang jeg selv var ansat i Skat og nystartet elev (der startede man altid i forskudsregistreringen) var det noget man gik meget op i men idag gør Skat normalt ikke meget ved forskudsopgørelsen og det overskud man sætter sig selv i skat af der, hvis der ikke er restancer m.v. men det sker jo af og til.

Hvis Jørgen nu har haft det samme overskud i flere år vil det være vanskeligt for ham at overbevise Skat om hvorfor hans overskud lige pludselig skulle blive mindre men nu er Jørgen såvidt jeg ved relativt nystartet og har derved lidt bedre muligheder. Muligvis vil de bede ham om at komme med en kontoudskrift vedr. årets omsætning m.v. til dato eller på dette tidspunkt det samme for sidste år.   

Når det så er sagt så er og skal der være et vist spillerum for en selvstændig erhvervsdrivende idet poster som afskrivning m.v. kan påvirke overskuddet væsentligt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)