Hej |
Næ..men det er jo op til dig!
Du kan jo bare forskudsregistrere dig med 0 kr. i indkomst!
Hej |
Næ..men det er jo op til dig! Du kan jo bare forskudsregistrere dig med 0 kr. i indkomst! |
Har lige vendt den med SKAT. De siger at man har pligt til at forskudsregistrere så korrekt som muligt. Endvidere siger de: Viser det sig at forskudsregistreringen er meget ved siden af ( udregnet ud fra igangværende års moms indberetninger), forbeholder SKAT sig retten til at ændre forskudsregistreringen. Ændringen vil basere sig på sidste års omsætning og igangværende års moms indberetninger. Herefter kan de så vælge at låse ens forskudsregistrering således at man ikke selv kan ændre i den fremover. Derudover kan de også vælge at uddele bøder, så man rigtig kan lære lektien!
Så mit spørgsmål er: Er der nogen der år efter år har forskudsregistreret sig med 0 kr. i indkomst og sluppet af sted med det?
|
Jeg er sluppet afsted med det indtil i dag (de forgangne år). Jeg har dog i dag snakket med skattecenteret som vil gøre udlæg i mine ting hvis jeg ikke betaler pengene kontant her og nu for 2008. VH Jørgen Olsen |
Vi venter spændt på dit svar Peter !!! :-) Især mig da jeg er blevet indkaldt til "torskegilde" i morgen middag. VH Jørgen Olsen |
Hej! Nej...den går nok ikke over en længere årrække mere. Jeg ved at SKAT har betydelig mere focus på forskudsregistreringsområdet fremover, også fordi lønmodtagere mv. kan blive ansvarliggjort for fejlagtig forskudsregistrering i fobindelse med indførelse af E-indkomsten(E-skattekort)! Det bliver sværere og sværere at få "skattekredit"! |
Jørgen..nu ved jeg ikke..hvor meget...og hvordan du har trukket skattebetalingen. Om det er via 0-indkomst eller på anden vis. Normalt vil man dog kunne indgå en rimelig afdragsordning med SKAT for tidligere år. Det kræver, at denne ordning overholdes, og at man betaler de løbende skatter via en korrekt forskudsangivelse. |
Gad vide hvad lovhjemmel de har til det??? Henrik |
Ja...Henrik....ovennævnte skal nok tages med et gran salt. Men faktum er, at der er blevet gevaldigt strammet op på dette område. Har ikke checket, men er sikker på, at de har lovhjemmel det! |
Hej BB!, Du har ret i at der under særlige omstændigheder kan ske indregning af B-skatten i din trækprocent. Om du opfylder betingelserne ved jeg ikke. Men du kan læse mere her. http://www.skm.dk/tal_statistik/skatteberegning/5002.html
Henrik |