Hej aminoer. Jeg kontakter jer vedroerende et allerede eksisterende dansk projekt/hjemmeside som jeg oensker at forsoege mig med i udlandet. Det skal naevnes vi ikke er ejerne af trendsales.dk, men blot oensker at viderefoere denne forretningsidé til udlandet. I er muligvis bekendt med hjemmesiden www.trendsales.dk, der fungerer som en portal for baade virksomheder og private der oensker at handle med modetoej og nu ogsaa boligartikler. Siden har stor succes i Danmark, og jeg er overbevist om vi kan skabe succes med samme projekt i udlandet, hvilket land vil jeg helst ikke fortaelle endnu, men personen der oensker at tage udfordringen op, vil hurtigt finde ud af hvor, dog kan jeg allerede fortaelle at det er uden for EU. Det vi oensker at lave, er taet paa en ren kopi af trendsales.dk, dog med nogle enkelte aendringer bl.a. designet af hjemmesiden og nogle features som vi ikke oensker at inkorporere i hjemmesiden fra starten af. Jeg har over en periode studeret de forskellige muligheder for at lave denne kopi, og hvad jeg er kommet frem til er at bruge windows server, MySQL, PHP og eventuelt Navicat til at styre databasen. Dog kan dette aendres, hvis du som professionel har et bedre forslag til hvordan dette kan laves paa den bedste maade. Jeg vil kort opridse vores krav til systemet: - Forside inden login > simpel/avanceret soegning, adgang til annoncer (kun visuelt), generelle informationer og nyheder, links til; opret som bruger, support, informationer, annoncer etc. - Forside efter login > Brugernavn, kontosaldo, xx besvarede annoncer, xx ubesvarede handler (ref. Trendsaleshandel), simpel/avanceret soegning, opret annonce, fuld adgang til annoncer (indlaeg i chat), generelle informationer og nyheder, link til; min konto, support, informationer etc. - Avanceret soegning > Brugernavn, kategori, Maerke, Varetype, stoerrelse, farve, max. pris, varens tilstand (ny, naesten som ny, god men brugt, slidt, stat, by, billede (ja, nej, alle), tilbyder trendsales handel, koeb nu (overfoersel af beloeb mellem virtuelle konti, uden brug af chat). Betalingssystemet varetages af et allerede bestilt system, som verificerer koebsmetoden omend det er, onlineoverfoersel, visa, master etc. Systemet kan modtage "posts" fra hjemmesiden f.eks BrugerID, annonceID, ordreID, derefter verificeres koebet og det sendte "post" bliver tilbagesendt til registrering i databasen. Ligesom paa trendsales.dk kan saelger oprette en trendsaleshandel udfra de personer der har skrevet i chatten paa annoncen. Koeber modtager denne trendsaleshandel. Hvis koeber godtager handlen, overfoeres pengene fra koebers virtuelle konto til saelgers virtuelle konto. Pga. Kulturforskelle oensker vi at overfoerslen foerst finder sted efter 12 dage eller ved vurdering af saelger (hvis vurderingen finder sted inden 12 dage). Dvs. Pengene traekkes fra koebers virtuelle konto ved accept af handlen, men indsaettes foerst paa saelgers virtuelle konto efter 12 dage. Alle handler paa hjemmesiden skal foregaa via overfoersel mellem virtuelle konti. Vi oensker ikke at eventuelle detailhandlere der bruger hjemmesiden kan registrere deres egne konti til direkte betaling med visakort, mastercard etc. Opsumeret oensker vi fra dit firma: - Database med brugeroplysninger - Database med annoncer (kun salg) - Overfoersler mellem virtuelle konti - Indsaette beloeb paa virtuel konto (ved brug af eksternt system) - Database med vurdering af saelger - Soegning Vi oensker ikke en komplet grafisk design loesning, da vi har kontakt til flere meget kompetente webdesignere, men vi har brug for at ovenstaaende oensker bliver lagt paa hjemmesiden, og derefter redigerer vi selv i det grafiske. Haaber nogen har mod paa at tage projektet op til overvejelse. Der kan som sagt findes megen inspiration paa www.trendsales.dk.
Med venlig hilsen Simon Larsen |
Hej Simon
Vi vil gerne tage et kig på din opgave.
Har du flere information om der system i ønsker bygget? E.g. en kravsspecifikation eller en produktspecifikation.
Hvis det er tilfældet kan du sende det til mig og vi vil asap vende tilbage med et prisestimat.
Hvis der ikke er lavet specifkationer endnu kan vi tage et uforpligtigende møde hvor vi så efterfølgende kan komme med et overslag på projektet hvor vi så ud fra det kan vurdere om der er grundlag for at starte et samarbejde.
Jeg kan fanges på psj@taketwo.dk eller 40685707
Mvh Peder