Hej Jeppe.1. og fremmest er jeg rigtig glad for, at du tager mit indlæg som du gør, - det viser i hvert fald at der er "nosser" i drengen.
. Jamen hvorfor er det så ikke det du kaster dig over? Slå dig ned som freelancer - tilbyd din hjælp med at udvikle hjemmesider, det koster meget - meget lidt, - måske en investering i Martin T´s E-pusher som start, der er masser af iværksættere - også herinde - som vil blive lykkelige for en hånd med opsætningen af deres site, - som også er til at betale sig fra...
Tro mig - det bliver et MEGET stort problem for dig at finde en af de leverandører der "rykker", - alene det beløb som du påtænker at investerer er slet ikke nok, - for de er sq så "forkælede" at de stiller også krav til hvor meget du køber, og at du går ordentligt ind i deres program. - Og 50.000 kommer du ikke langt med, desværre.. Men stadig (og du ved det jo selv - du har forsøgt at være i kontakt med nogen jo) så vil de ikke handle med rene netbutikker - skal varerne på nettet så skal der være en fysisik butik bag.. Men hvem påtænker du yderligere at kontakte? er det Nerve, Suit, Tiger; BZR, G-Star eller endnu mere "streetede" mærker? Der er mange ting i det, - både for dig og fra leverandørenes side.. For hvad i alverden betyder det dog for sådan nogen "store" no'en at handle med din lille butik.. Lige præcist DET er problemet, - du er for lille, for ukendt og i deres verden aldeles uinteressant, - det lyder hårdt at sige det, - men det er sådan de tænker. Du kan ikke ligge ordre nok til at du bliver interessant, - for det at handle med andre indebærer jo også en risiko... Hvis du nu stod og viftede med 1 million foran næsen på dem, - så blev du måske interessant, - men nu står du "kun" med 50.000,- og for dem er det uinteressant
Det er lige nøjagtigt DET, som det IKKE må blive GÆTTERI! - Erfaring - erfaring - erfaring, - jo mere erfaring du har, jo bedre kan du vurdere en given vare, - om den sælges bedst i små eller i store størrelser - Sælgerne fra de enkelte leverandører kan selvfølgelig hjælpe, - men i sidste ende så er det din beslutning hvad der skal købes - (for du kender jo dine kunder.......... - øhhh
Til det, kan jeg kun sige.. - Hvordan vil du selv have det med, at købe noget af en ,som du ikke følte vidste, hvad han talte om? Vær' ærlig (Hvordan vil du sælge varen .- du kan jo ikke engang lave en sælgende "produktbeskrivelse", - og mange af de nye jeansmærker - der må du jo ikke engang vaske cowboybukserne, - det skal du selvfølgelig oplyse om i din produktbeskrivelse, og samtidig fortælle "historien" bag, hvorfor de ikke må vaskes, - og hvad man så lige gør.. - Ved du det? Det du skal tænke er - at du skal kunne give dine kunder næsten samme betjening som de får i en fysisk butik.. - Prøv og tænk over de informationer som du trods alt fik, af sælgeren sidste gang du var ude og handle selv.. Og SELVFØLGELIG skal du kan rådgive omkring strørrelser, - noget er stort i størrelserne - andet småt, noget skal sidde stramt andet løst, - og al den information skal du formå at fodre kunden med på en let forståelig måde.. For kunden kan jo ikke prøve som han kan i en fysisik butik. Faktisk vll jeg våge den påstand, at fagligheden er ENDNU vigtigere på nettet end ude i den virkelige verden, - netop fordi kunden ikke kan prøve... - For mig er DET god kundeservice.. Jeg er nysgerrig efter at vide hvad du mener kundeservice er? For det kan jeg læse i et af dine andre svar, at det er det som du vil "overleve" på... - Og hvad gør du lige ved de bukser der ikke kan vaskes? Ulrik |
Hej igen Ulrik.
Selvfølgelig tager jeg dit indlæg, som jeg gør - konstruktivt kritik er da super lækkert, også på trods af det måske kan "dræbe" mine drømme lidt. Du skal have mange tak for at spørge ind til det og komme med nogle rigtig gode svar på mine spørgsmål! :)
designnørd:. Jamen hvorfor er det så ikke det du kaster dig over? Slå dig ned som freelancer - tilbyd din hjælp med at udvikle hjemmesider, det koster meget - meget lidt, - måske en investering i Martin T´s E-pusher som start, der er masser af iværksættere - også herinde - som vil blive lykkelige for en hånd med opsætningen af deres site, - som også er til at betale sig fra...
Jeg kunne godt slå mig ned som freelancer og hjælpe iværksættere med SEO osv, men jeg tror simpelthen ikke jeg har erfaring nok på området. Jeg kan designe en side og sætte den op i html, men så går mine evner ikke meget længere. Der findes jo også allerede en del "seo-eksperter" synes jeg. Min drøm er helt klart at starte egen virksomhed og herved lære en masse - så længe det ikke kører med for stort underskud, lærer man jo altid en masse ved det - dét at være selvstændig, fænger mig også lidt, må jeg indrømme :)
designnørd:Tro mig - det bliver et MEGET stort problem for dig at finde en af de leverandører der "rykker", - alene det beløb som du påtænker at investerer er slet ikke nok, - for de er sq så "forkælede" at de stiller også krav til hvor meget du køber, og at du går ordentligt ind i deres program. - Og 50.000 kommer du ikke langt med, desværre.. Men stadig (og du ved det jo selv - du har forsøgt at være i kontakt med nogen jo) så vil de ikke handle med rene netbutikker - skal varerne på nettet så skal der være en fysisik butik bag.. Men hvem påtænker du yderligere at kontakte? er det Nerve, Suit, Tiger; BZR, G-Star eller endnu mere "streetede" mærker? Der er mange ting i det, - både for dig og fra leverandørenes side.. For hvad i alverden betyder det dog for sådan nogen "store" no'en at handle med din lille butik.. Lige præcist DET er problemet, - du er for lille, for ukendt og i deres verden aldeles uinteressant, - det lyder hårdt at sige det, - men det er sådan de tænker. Du kan ikke ligge ordre nok til at du bliver interessant, - for det at handle med andre indebærer jo også en risiko... Hvis du nu stod og viftede med 1 million foran næsen på dem, - så blev du måske interessant, - men nu står du "kun" med 50.000,- og for dem er det uinteressant
G-Star har jeg snakket med, og de indgik ikke aftaler med netbutikker - ganske som du siger :) Men jeg havde forestillet mig nogle mainsteam-mærker, men hvad som helst som kan sælge og selvfølgelig er af ordentlig kvalitet. Jeg havde faktisk ikke troet, at tøjmærkerne tænkte som du forklarer. De kan jo aldrig tabe penge på at have fx mig som leverandør?
designnørd:Det er lige nøjagtigt DET, som det IKKE må blive GÆTTERI! - Erfaring - erfaring - erfaring, - jo mere erfaring du har, jo bedre kan du vurdere en given vare, - om den sælges bedst i små eller i store størrelser - Sælgerne fra de enkelte leverandører kan selvfølgelig hjælpe, - men i sidste ende så er det din beslutning hvad der skal købes - (for du kender jo dine kunder.......... - øhhh) Det man ikke må glemme når man står med en leverandør, er at han er og bliver sq aldrig "rigtig" din ven, - selvom han forsøger at give udtryk for at være det. Han er og bliver sælger - og leverandørens mand, så han vil sælge varer...Gætter du - så er jeg 400 % sikker på d u brænder inde med for mange forkerte størrelser, - og dine fejlkøb æder din fortjeneste.. Det er hundesvært, - og selv jeg, kan den dag i dag ikke købe 100% rigtig ind,- men jeg øver mig hver dag, og bliver efterhånden også bedre og bedre synes jeg selv...
Ganske som du siger, er det jo noget der kræver erfaring, og fra start må jeg så tage til takke med hjælp fra min bekendte og evt. sælger, som du siger. Rart du kommer med din viden på emnet, det var ikke noget jeg havde overvejet endnu. Jeg kan godt se, det bliver et kæmpe problem hvis man brænder inde med et stort antal "dumme" størrelser.
designnørd:Til det, kan jeg kun sige.. - Hvordan vil du selv have det med, at købe noget af en ,som du ikke følte vidste, hvad han talte om? Vær' ærlig (Hvordan vil du sælge varen .- du kan jo ikke engang lave en sælgende "produktbeskrivelse", - og mange af de nye jeansmærker - der må du jo ikke engang vaske cowboybukserne, - det skal du selvfølgelig oplyse om i din produktbeskrivelse, og samtidig fortælle "historien" bag, hvorfor de ikke må vaskes, - og hvad man så lige gør.. - Ved du det? Det du skal tænke er - at du skal kunne give dine kunder næsten samme betjening som de får i en fysisk butik.. - Prøv og tænk over de informationer som du trods alt fik, af sælgeren sidste gang du var ude og handle selv.. Og SELVFØLGELIG skal du kan rådgive omkring strørrelser, - noget er stort i størrelserne - andet småt, noget skal sidde stramt andet løst, - og al den information skal du formå at fodre kunden med på en let forståelig måde.. For kunden kan jo ikke prøve som han kan i en fysisik butik. Faktisk vll jeg våge den påstand, at fagligheden er ENDNU vigtigere på nettet end ude i den virkelige verden, - netop fordi kunden ikke kan prøve... - For mig er DET god kundeservice..
Du har da fuldstændig ret i, god kundeservice er når man kan rådgive kunderne om varerne. Mht. størrelser, kunne jeg da forestille mig at man via. prøvning af tøjet på personer finder ud af om varen eller stor/lille i størrelsen og derefter skrive det i produktbeskrivelse. Men det korte af det lange er, du har fuldstændig ret i, jeg ikke har den viden (hvertfald ikke nu) til at rådgive kunderne om tøj. Vil dette kræve en uddannelse, eller er det noget man kan læse/undersøge sig frem til?
designnørd:Jeg er nysgerrig efter at vide hvad du mener kundeservice er? For det kan jeg læse i et af dine andre svar, at det er det som du vil "overleve" på...![]()
- Og hvad gør du lige ved de bukser der ikke kan vaskes?
God kundeservice er vel når man kan rådgive kunderne om produkterne ned til mindste detalje - så hurtigt som muligt. Hvis man får en mail, skal der hvertfald ikke gå over 24 timer (måske for længe?) før kunden får et svar i sin mailboks. Derudover skal det være en simpel hjemmeside, der er let at gå til og hvor man kan finde den nødvendige information. Trygheden og hurtig levering er også vigtigt imo. Mht. de bukser, der ikke kan vaskes, skal det gøres klart i produktbeskrivelsen - som du siger "historien bag, hvorfor og hvad man gør." Kommer jeg til at stå i situationen, ville jeg da undersøge "problemet" og prøve at finde en løsning.