Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed, hjælp?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe.

1. og fremmest er jeg rigtig glad for, at du tager mit indlæg som du gør, - det viser i hvert fald at der er "nosser" i drengen.Yes - Jeg besvarer lige dit indlæg bagfra...

Jeppe Kollerup:
Jeg mener selv, mine stærke sider er dét at "drive nethandel og udvikle" som du siger - derudover arbejder jeg seriøst og koncentreret, når det er noget jeg virkelig brænder for.

. Jamen hvorfor er det så ikke det du kaster dig over? Slå dig ned som freelancer - tilbyd din hjælp med at udvikle hjemmesider, det koster meget - meget lidt, - måske en investering i Martin T´s E-pusher som start, der er masser af iværksættere - også herinde - som vil blive lykkelige for en hånd med opsætningen af deres site, - som også er til at betale sig fra...

Jeppe Kollerup:
Leverandører: Dette bliver nok helt klart det største problem for at få en modetøjs-butik op at stå, for ja, der er da helt sikkert mange useriøse netbutikker og jeg kan da godt se fra leverandørernes side, at jeg pt. ikke lyder for erfaren eller faglig rutineret. Men man skal vel starte et sted? :)

Tro mig - det bliver et MEGET stort problem for dig at finde en af de leverandører der "rykker", - alene det beløb som du påtænker at investerer er slet ikke nok, - for de er sq så "forkælede" at de stiller også krav til hvor meget du køber, og at du går ordentligt ind i deres program. - Og 50.000 kommer du ikke langt med, desværre.. Men stadig (og du ved det jo selv - du har forsøgt at være i kontakt med nogen jo) så vil de ikke handle med rene netbutikker - skal varerne på nettet så skal der være en fysisik butik bag.. Men hvem påtænker du yderligere at kontakte? er det Nerve, Suit, Tiger; BZR, G-Star eller endnu mere "streetede" mærker? Der er mange ting i det, - både for dig og fra leverandørenes side.. For hvad i alverden betyder det dog for sådan nogen "store" no'en at handle med din lille butik.. Lige præcist DET er problemet, - du er for lille, for ukendt og i deres verden aldeles uinteressant, - det lyder hårdt at sige det, - men det er sådan de tænker. Du kan ikke ligge ordre nok til at du bliver interessant, - for det at handle med andre indebærer jo også en risiko... Hvis du nu stod og viftede med 1 million foran næsen på dem, - så blev du måske interessant, - men nu står du "kun" med 50.000,- og for dem er det uinteressant

Jeppe Kollerup:
Sortiment: Som du selv hentyder til, vil det jo altid blive gætteri mht. indkøb af varer. Jeg havde tænkt mig at spørge min bekendte, som til daglig driver internetbutik med modetøj og ellers gætte så godt som muligt fra start og så finder man jo ud af det med tiden.

Det er lige nøjagtigt DET, som det IKKE må blive GÆTTERI! - Erfaring - erfaring - erfaring, - jo mere erfaring du har, jo bedre kan du vurdere en given vare, - om den sælges bedst i små  eller i store størrelser - Sælgerne fra de enkelte leverandører kan selvfølgelig hjælpe, - men i sidste ende så er det din beslutning hvad der skal købes - (for du kender jo dine kunder.......... - øhhh Smile) Det man ikke må glemme når man står med en leverandør, er at han er og bliver sq aldrig "rigtig" din ven, - selvom han forsøger at give udtryk for at være det. Han er og bliver sælger - og leverandørens mand, så han vil sælge varer...Gætter du - så er jeg 400 % sikker på d u brænder inde med for mange forkerte størrelser, - og dine fejlkøb æder din fortjeneste.. Det er hundesvært, - og selv jeg, kan den dag i dag ikke købe 100% rigtig ind,- men jeg øver mig hver dag, og bliver efterhånden også bedre og bedre synes jeg selv...

Jeppe Kollerup:
Uddannelse: Jeg kan godt se, jeg får lidt et problem, hvis folk begynder at ringe omkring størrelser, vaskning osv. af tøj, da det ikke er noget jeg har en forhåndsviden om. Men er det nu også et krav for at sælge modetøj? Jeg kan selvfølgelig godt se, det er god service, men er det ikke noget man kan lære med tiden ved selv at undersøge det, som det kommer?

Til det, kan jeg kun sige.. - Hvordan vil du selv have det med, at købe noget af en ,som du ikke følte vidste, hvad han talte om? Vær' ærlig (Hvordan vil du sælge varen .- du kan jo ikke engang lave en sælgende "produktbeskrivelse", - og mange af de nye jeansmærker - der må du jo ikke engang vaske cowboybukserne, - det skal du selvfølgelig oplyse om i din produktbeskrivelse, og samtidig fortælle "historien" bag, hvorfor de ikke må vaskes, - og hvad man så lige gør.. - Ved du det? Det du skal tænke er - at du skal kunne give dine kunder næsten samme betjening som de får i en fysisk butik.. - Prøv og tænk over de informationer som du trods alt fik, af sælgeren sidste gang du var ude og handle selv.. Og SELVFØLGELIG skal du kan rådgive omkring strørrelser, - noget er stort i størrelserne - andet småt, noget skal sidde stramt andet løst, - og al den information skal du formå at fodre kunden med på en let forståelig måde.. For kunden kan jo ikke prøve som han kan i en fysisik butik. Faktisk vll jeg våge den påstand, at fagligheden er ENDNU vigtigere på nettet end ude i den virkelige verden, - netop fordi kunden ikke kan prøve... - For mig er DET god kundeservice..

Jeg er nysgerrig efter at vide hvad du mener kundeservice er? For det kan jeg læse i et af dine andre svar, at det er det som du vil "overleve" på...Smile 

- Og hvad gør du lige ved de bukser der ikke kan vaskes?Stick out tongue

Ulrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:51

Hej igen Ulrik.

Selvfølgelig tager jeg dit indlæg, som jeg gør - konstruktivt kritik er da super lækkert, også på trods af det måske kan "dræbe" mine drømme lidt. Du skal have mange tak for at spørge ind til det og komme med nogle rigtig gode svar på mine spørgsmål! :)

designnørd:
. Jamen hvorfor er det så ikke det du kaster dig over? Slå dig ned som freelancer - tilbyd din hjælp med at udvikle hjemmesider, det koster meget - meget lidt, - måske en investering i Martin T´s E-pusher som start, der er masser af iværksættere - også herinde - som vil blive lykkelige for en hånd med opsætningen af deres site, - som også er til at betale sig fra...

Jeg kunne godt slå mig ned som freelancer og hjælpe iværksættere med SEO osv, men jeg tror simpelthen ikke jeg har erfaring nok på området. Jeg kan designe en side og sætte den op i html, men så går mine evner ikke meget længere. Der findes jo også allerede en del "seo-eksperter" synes jeg. Min drøm er helt klart at starte egen virksomhed og herved lære en masse - så længe det ikke kører med for stort underskud, lærer man jo altid en masse ved det - dét at være selvstændig, fænger mig også lidt, må jeg indrømme :)

designnørd:
Tro mig - det bliver et MEGET stort problem for dig at finde en af de leverandører der "rykker", - alene det beløb som du påtænker at investerer er slet ikke nok, - for de er sq så "forkælede" at de stiller også krav til hvor meget du køber, og at du går ordentligt ind i deres program. - Og 50.000 kommer du ikke langt med, desværre.. Men stadig (og du ved det jo selv - du har forsøgt at være i kontakt med nogen jo) så vil de ikke handle med rene netbutikker - skal varerne på nettet så skal der være en fysisik butik bag.. Men hvem påtænker du yderligere at kontakte? er det Nerve, Suit, Tiger; BZR, G-Star eller endnu mere "streetede" mærker? Der er mange ting i det, - både for dig og fra leverandørenes side.. For hvad i alverden betyder det dog for sådan nogen "store" no'en at handle med din lille butik.. Lige præcist DET er problemet, - du er for lille, for ukendt og i deres verden aldeles uinteressant, - det lyder hårdt at sige det, - men det er sådan de tænker. Du kan ikke ligge ordre nok til at du bliver interessant, - for det at handle med andre indebærer jo også en risiko... Hvis du nu stod og viftede med 1 million foran næsen på dem, - så blev du måske interessant, - men nu står du "kun" med 50.000,- og for dem er det uinteressant

G-Star har jeg snakket med, og de indgik ikke aftaler med netbutikker - ganske som du siger :) Men jeg havde forestillet mig nogle mainsteam-mærker, men hvad som helst som kan sælge og selvfølgelig er af ordentlig kvalitet. Jeg havde faktisk ikke troet, at tøjmærkerne tænkte som du forklarer. De kan jo aldrig tabe penge på at have fx mig som leverandør?

designnørd:
Det er lige nøjagtigt DET, som det IKKE må blive GÆTTERI! - Erfaring - erfaring - erfaring, - jo mere erfaring du har, jo bedre kan du vurdere en given vare, - om den sælges bedst i små  eller i store størrelser - Sælgerne fra de enkelte leverandører kan selvfølgelig hjælpe, - men i sidste ende så er det din beslutning hvad der skal købes - (for du kender jo dine kunder.......... - øhhh Smile) Det man ikke må glemme når man står med en leverandør, er at han er og bliver sq aldrig "rigtig" din ven, - selvom han forsøger at give udtryk for at være det. Han er og bliver sælger - og leverandørens mand, så han vil sælge varer...Gætter du - så er jeg 400 % sikker på d u brænder inde med for mange forkerte størrelser, - og dine fejlkøb æder din fortjeneste.. Det er hundesvært, - og selv jeg, kan den dag i dag ikke købe 100% rigtig ind,- men jeg øver mig hver dag, og bliver efterhånden også bedre og bedre synes jeg selv...

Ganske som du siger, er det jo noget der kræver erfaring, og fra start må jeg så tage til takke med hjælp fra min bekendte og evt. sælger, som du siger. Rart du kommer med din viden på emnet, det var ikke noget jeg havde overvejet endnu. Jeg kan godt se, det bliver et kæmpe problem hvis man brænder inde med et stort antal "dumme" størrelser.

designnørd:
Til det, kan jeg kun sige.. - Hvordan vil du selv have det med, at købe noget af en ,som du ikke følte vidste, hvad han talte om? Vær' ærlig (Hvordan vil du sælge varen .- du kan jo ikke engang lave en sælgende "produktbeskrivelse", - og mange af de nye jeansmærker - der må du jo ikke engang vaske cowboybukserne, - det skal du selvfølgelig oplyse om i din produktbeskrivelse, og samtidig fortælle "historien" bag, hvorfor de ikke må vaskes, - og hvad man så lige gør.. - Ved du det? Det du skal tænke er - at du skal kunne give dine kunder næsten samme betjening som de får i en fysisk butik.. - Prøv og tænk over de informationer som du trods alt fik, af sælgeren sidste gang du var ude og handle selv.. Og SELVFØLGELIG skal du kan rådgive omkring strørrelser, - noget er stort i størrelserne - andet småt, noget skal sidde stramt andet løst, - og al den information skal du formå at fodre kunden med på en let forståelig måde.. For kunden kan jo ikke prøve som han kan i en fysisik butik. Faktisk vll jeg våge den påstand, at fagligheden er ENDNU vigtigere på nettet end ude i den virkelige verden, - netop fordi kunden ikke kan prøve... - For mig er DET god kundeservice..

Du har da fuldstændig ret i, god kundeservice er når man kan rådgive kunderne om varerne. Mht. størrelser, kunne jeg da forestille mig at man via. prøvning af tøjet på personer finder ud af om varen eller stor/lille i størrelsen og derefter skrive det i produktbeskrivelse. Men det korte af det lange er, du har fuldstændig ret i, jeg ikke har den viden (hvertfald ikke nu) til at rådgive kunderne om tøj. Vil dette kræve en uddannelse, eller er det noget man kan læse/undersøge sig frem til?

designnørd:
Jeg er nysgerrig efter at vide hvad du mener kundeservice er? For det kan jeg læse i et af dine andre svar, at det er det som du vil "overleve" på...Smile 

- Og hvad gør du lige ved de bukser der ikke kan vaskes?Stick out tongue

God kundeservice er vel når man kan rådgive kunderne om produkterne ned til mindste detalje - så hurtigt som muligt. Hvis man får en mail, skal der hvertfald ikke gå over 24 timer (måske for længe?) før kunden får et svar i sin mailboks. Derudover skal det være en simpel hjemmeside, der er let at gå til og hvor man kan finde den nødvendige information. Trygheden og hurtig levering er også vigtigt imo. Mht. de bukser, der ikke kan vaskes, skal det gøres klart i produktbeskrivelsen - som du siger "historien bag, hvorfor og hvad man gør." Kommer jeg til at stå i situationen, ville jeg da undersøge "problemet" og prøve at finde en løsning.

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 01:11

Hej Jeppe...

Du virker meget "fastlåst" i at det skal være en "tøjshop" du starter.. Og det jeg læser melllem linierne er, at incitamentet, - det der driver værket, er, at du kan gå ned i Jomfru Ane Gade lørdag aften og sige, at du har en tøjbutik på nettet. - og at du selv kan få noget billigt tøj. - Jeg må sige - at det er IKKE den rigtige indgangsvinkel til det. for mig er det det samme som at sige,- at fordi jeg kan finde ud af at skille karburatoren ad på min knallert, - så kan jeg slå mig ned som flymaskinemekaniker i morgen.. - Det er PRÆCIST det samme du er på vej ud i..

Og jeg forstår det simpelthen ikke, - du ved allerede noget om htlm SEO og jeg skal gi' dig skal jeg.. - Men DET tør du ikke kaste dig ud i, - så hellere noget du ikke ved noget om, eller har erfaring med.. Det virker på mig - meget "dumdristigt".. Så sent som i dag, har jeg været i kontakt med en mand som har sat sin shop til salg, - og nej han troede som du - hvor svært kan det være.!?. Men han har lært lektien på den hårde måde, han har været i gang i 8 måneder nu.. På 8 måneder har han omsat for 15.000 kr!!! - Og p.t. ligger han inde med et varelager på ca. 130.000,- . Det scorrer dæl'me ikke mange damer skal jeg hilse og sige..

Men hvis det nu stadig er det du vil, - så forstår jeg ikke hvorfor du ikke køber dig ind i din kammerats virksomhed, - det var da oplagt, og ville spare dig for en hel masse begynderfejl... - Men det allerbedste ville være at du fik en elevplads i din lokale tøjbutik, og derigennem fik lært faget at kende fra bunden og også fik skabt dig et netværk indenfor branchen..

Og jo - leverandørene kan tabe penge på dig... Når du det MÅSKE går dig, som det går fyren jeg før fortalte om... så er der jo lige pludseligt ikke mere at betale regninger for.. Og på det tidspunkt har du måske fået oparbejdet x-antal dages kredit ved din leverandør, - men du har bare ikke pengene til at betale ham med, - og så har din leverandør tabt penge.. Og du kan også give ham  (leverandøren)"badwill" netop i kraft af at du ikke kan give dine kunder den faglige betjening - og han kan ikke stå til rådighed for dig, for at svare på de mest basale spørgsmål, hvis han skulle gøre det med samtlige danmarks netbutikker, så kunne han jo ikke lave andet...

pu-ha - jeg er sq hård ved dig - er jeg ikke? Så jeg lader di slippe for nu...Smile

Hilsen, Ulrik

P.S. Bukserne som ikke må vaskes skal i fryseren....(Så ved du da det)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Sep 08
Skrevet kl. 16:51

Hej igen.

Det er i orden, du er lidt "hård" ved mig - får mig jo netop til at tænke det hele igennem nogle flere gange. Selvfølgelig har du ret i, "æren" (eller hvad man kan kalde det) har noget at sige, men det er langt fra hovedgrunden til at skulle starte shop op. Jeg er bare virkelig interesseret i, allerede nu, at blive selvstændig og få mig en masse erfaring - stadigvæk på hobby-basis (kan jo altid udvikle sig). Jeg har bare haft rigtig svært ved at finde mig en branche at slå mig ned i - her virkede tøjbranchen for mig forholdvis "nem" at starte op i, og så kunne jeg gennem venner og bekendte allerede fra start få skabt mig et kundenetværk. Jeg vil da overveje at søge ned i den lokale tøjbiks og skrabe noget erfaring til mig på den måde - tak for rådet :)

Men du har da helt sikkert fået mig til at tvivle på, om tøjbranchen er den rette. Jeg har overvejet at gå i dybden og lære at designe hjemmesider bedre end mit nuværende niveau (hvis du vil have et lille indblik I mine evner: http://brusaaudlejning.dk/exceptionals1.jpg som er min seneste kreeringSmile). Jeg har det bare sådan lidt, jeg langt hellere vil have nogle produkter (et varerlager) at sælge og et regnskab at føre fremfor nogle få hjemmesidedesigns med deadlines i ny og næ. Kunne være jeg skulle finde mig noget hardware at sælge? Der er bare så vanvittigt mange konkurrenter. Tjah, mulighederne er mange og jeg har ufattelig svært ved at finde noget, jeg interesserer mig for og kan se en fremtid i. Jeg mener virkelig, jeg har evnerne og så brænder jeg for at køre min egen virksomhed på den ene eller anden måde.

Mht. leverandørerne havde jeg tænkt, man betalte når man modtog varerne (evt. inden) og de derfor ingen risici havde ved forhandlerne. Jeg kan godt se, det kan skabe problemer med "badwill." Det korte af det lange er vel bare, at hvis jeg bestemte mig 100% for en branche skulle gå til leverandørerne og få dem overbevist om, at jeg er kompetent til at drive en webbutik i netop deres branche og derefter få nogle gode aftaler i hus? Smile

Men du skal have tak for nogle gode svar til en måske forvirret teenager, det har hjulpet meget! :)

- jeg vil opfordre enhver, der kigger forbi mit indlæg, til at komme med idéer til start af virksomhed for netop mig - branche osv.

Hilsen
Jeppe Kollerup

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14

Hej Jeppe

Den ting, du i mine øjne skal kæmpe hårdest for, er at få kunder til din side. For hvad er chancerne for, at de skriver www.jeppesbutik.dk i stedet for www.asos.com, hvis de slet ikke kender din shop.

Mht. leverandører så er det rigtigt, at det er meget svært at få lov til at sælge deres mærker. Men så er vi så heldige, at vi er med i EU, så varerne må bevæge sig frit over grænserne i EU. Derfor er der en række folk, som parallelimporterer tøj, mange af dem har dog kun mulighed for at købe gamle varer, men der findes dog også nogle med helt nyt tøj.

Men man løber altid en risiko, når man starter op for sig selv. Omvendt skaber man heller ikke noget, hvis ikke man tør. Du skal bare stole 100% på det, du gør.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:45

designnørd:

Altså det problem med at være god til indkøb, er der i alle brancher, ikke kun modebranchen - hvis du fx skal købe kasser hjem til videresalg, hvor store skal de så være? og skal du købe flest små eller store? vil folk helst have de billigste eller den bedste kvalitet?
Selvfølgelig bliver man bedre med mere erfaring - men erfaringen skal jo komme ét eller andet sted fra.
Det er en rigtig god ide, at undersøge markedet først, tage fx på nogle messer, spørg dem du kender i branchen, få et deltidsjob i en tøjbutik eller lign.
Men jeg synes ikke, at en uddannelse inden for branchen er et absolut must.. Det er da klart en fordel, men ikke et krav.

Jeg tror dog, det vil være godt for dig, at få lidt mere erfaring omkring det at drive virksomhed - kan du evt få lov til at hjælpe til en månedstid hos ham du kender der har en netshop? Det vil være en god ide, hvis du fik en ide om, hvad det i det hele taget koster - ikke kun indkøb, men også hosting, at få lavet regnskab og lign. udefra, betale moms, betale evt. lokaler osv. Så vil du blive bedre i stand til at lave et realistisk budget.

Tøjbranchen er absolut meget hård, der er rigtigt mange konkurrenter, måske også fordi der lidt prestige i det, som én nævner.
Måske du kan finde en niche i form af kun at sælge fx kasketter, bælter, skoletasker eller andet som har med design/mode at gøre.

Du kan fx. at tage på fx formland messen, hvor der står folk fra alle mulige brancher, måske du falder over noget helt andet..
Der er både brugskunst, lidt tøj, kort m.m. Måske står der en eller anden med et fantastisk nyt produkt, som også er nystartet og mangler en forhandler?

Men beslutter du dig for, at det absolut er tøjbranchen, du vil - så start med at købe nogle restpartier og sælg dem på trendsales eller lign. Så kan du både få en fornemmelse af fortjenesten og finde ud af, om du har sans for det.. og samtidigt måske tjene lidt ekstra penge, for 50.000 er ikke meget, når der både skal laves hjemmeside, annoncering, købes varelager osv. Og så kan du nøjes med at købe for fx 10.000 til at starte med, så er du ikke helt bankerot, hvis det ender galt.

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:34

Hej Jeppe..

Jeg synes stadig at det er rigtigt rigtigt fedt at du har "drivet" og lysten til at blive selvstændig, jeg synes helt sikkert at du skal holde fast i det - og hele tiden holde fast i målet, - som ER at blive sælvstædig, - men som du selv skriver, så er du meget i tvivl om hvor dine interesser og evner ligger... - Men som jegs startede med at skrive, - så er det jo det du skal bruge de næste mange år til at finde ud af. - Hvad interesserer dig aller mest i gymnasiet f.eks.? Ikke nødvendigvis det du er bedst til, - men hvad "tricker" dig - hvad med fritiden - hvad kan du aller bedst li' at lave? Hvad er det du laver - når du lige pludseligt sidder og tænker, - HOV - hvor blev de 3 timer lige af?

For at sætte tingene lidt i perskektiv - og for at du kan få et indtryk af hvor langt du når med dine 50.000.. Lad os antage at de 50.000 udelukkende skal gå til varelager (ikke nogen platform, CMS-system, PBS aftale) - rent råt lager indenfor tøjbranchen.. Og med de mærker du gerne vil forhandle.. Vi tager G-star, - de billigste jeans koster i butikken 1.000 kr (jeg er ikke engang sikker på man som slutbruger kan få et par G-Star jeans i dag til 1.000) - men lad os sige man kan. de har jeans skal du give 400,- for ex. moms. D.v.s. 500 incl moms - en slags bukser skal du have i 2 skridtlængder og i alle størrelser fra str. 28-36 (hvad svarer disse str. iøvrigt til i cm.?) For at du skal ha' et rimeligt fornuftigt sortiment skal du altså ha' min 15 par. Din investering i EN slags bukser er altså:

15x500 = 7.500

Du har 50.000 kr., - d.v.s. at du har "råd" til at føre 50.000:7.500= 6 forskellige slags bukser i din butik - og du har 5.000 tilbage at købe toppe for... Det er sq en "tynd" butik du får...

Som en anden indlægsskriver foreslog, - når man han begrænset kapital til investering i varelager, - så er det man skal - at finde en "niche" og IKKE være mainstream.. Men skal kunne noget som alle de andre ikke kan, - noget som gør lige præcist DIN shop unik, og noget som gør at folk vil blive ved med at vende tilbage til din shop.. Det KAN lade sig gøre, - og dem som formår at få de ideer, - det er også dem som får en god forretning.. Den ide kan hverken jeg - eller andre herinde give dig, - for tro mig - havde de den ville de "gå efter bolden" selv...

Dem der er rigtig gode - er dem som forstår at læse de "strømninger" der er i samfundet, - hvad er det som dine kammerater "tænder" på, - hvad er deres "behov" - hvad har de af behov som de IKKE kan få dækket med det vareudbud der er i dag (nu tænker jeg mere / andet end tøj også)... Man skal være "trend" sætter ikke trend "følger" - forstår du hvad jeg mener? Det er ikke fordi man skal opfinde den "dybe tallerken", man skal "bare" være på forkant, .- og være klar med varen når den bliver efterspurgt..(f.eks. sådan en latterlig ting som ærmeholdere - eller hvide slips, - de kommer og går hele tiden, - i perioder er det det eneste som du'r og efterfølgende er de "døde" i lang tid) - Det kunne være sådan en butik man skal starte, hvor man hele tiden har små pudsige ting, - som gør at folk synes det er sjovt at komme tilbage til butikken fordi de lige skal se - "Hvad har han nu fundet på"..

Hvad er der behov for lige nu, - hvor krisen kradser? Vil folk købe nyt? - begynder de at købe SecondHand igen? - Eller bliver det access - for at pynte den eksisterende garderobe op?

- Det er det som er skide svært - men også gør det sjovt.. Og det eneste som kan hjælpe en på vej er, at man kender en branche til bunds, og ved hvilke muligheder som byder sig... For du kan godt give dig til at købe restlagre op fra nogle mærkevarer.. - Men hallo! - Giv dig selv 10 min til at klikke rundt på de forsk herretøjswebsider.. - Det er der altså også 100 andre som også har fundet ud af, - og det eneste du så kan konkurrrere på er pris, pris og pris - og hvor fedt er det lige.. Næh find noget unikt - noget specielt - noget ikke andre har, - sælg "røven ud af buskerne af det" til en høj pris - og når så alle de andre også begynder at få det, - så skift det ud med noget nyt igen.. Så får du en god forretning den dag hvor du kan det....

Det er HÅRDT arbejde at være selvstændig - og timelønnen er rigtig rigtig dårlig i starten - det er IKKE venstrehåndsarbejde, og jo mere faglig ballast du har, jo mindre er risikoen for at det går galt...

Alt det her blev du vidst ikke klogere af? - Gjorde du?Smile

Ulrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Sep 08
Skrevet kl. 19:42

Tak til jer alle for nogle gode indslag, altid lækkert med inputs fra mere erfarne personer i branchen. Jeg kan helt sikkert bruge det til meget i fremtiden.

Men jeg hopper tilbage til tænkeboksen og overvejer grundigt hvordan det skal gå med mine planer om at blive selvstændig - jeg er da hvertfald blevet lidt mere klar over det kræver noget erfaring, hvis man skal have succes.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 19:55

Jeg er ked af at måtte være endnu en lyseslukker, men det er jeg - for jeg ved hvad der kræves for at du får lov til at sælge de rigtige mærker - hvad enten det er boligudstyr, modetøj eller noget helt tredje.

Kom med et færdigt koncept og 5 millioner i markedsføringskroner, samt et total professionelt koncept som ikke findes i forvejen - så får du lov. Der er nemlig allerede nogen der har gjort det og de har betinget sig at producenten ikke lader mere end f.eks. 3 shops sælge deres ting.

Chancen for at du får "det rigtige" er altså minimal - læg dertil din alder og manglende erfaring med business - og du får det svært. Gå i lære i en tøjbutik og lær om forretning og tøj - og SÅ kan du overveje det :)

Det er bare ALT for meget røvtur at starte en shop og ikke få det rigtige tøj og dermed heller ikke de rigtige kunder - broken dream incoming =/

Forberedelse er alfa og omega når man skal starte en virksomhed op :)

Held og lykke!

Mette

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 20:40

Hej Jeppe

jeg Vil give dig et hurtig råd. DU skal først og fremmest starte det op som du virkelig brænder for.

læste at du lavede lidt hjemmesider så hvorfor ikke droppe modetøjet og så lave noget web i stedet for.

så find det du Brænder for, i stedet for at tænke i hvorkan jeg tjene mest.

held og lykke

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)