du får meget mere ud af at lære at lave det hele via rå html. WYSIWYG editors laver ofte en masse unødvendig besværlig kode. Jeg koder alle mine hjemmesider i Notesblok eller TextEdit på mac og så er der styr på hvad der sker. Jeg kunne heller ikke forestille mig det er særlig nemt at lave crossbrowser venlige sider i en WYSIWYG editor. Kan selvfølgelig være jeg tager fejl. Og hvis du alligevel kun har tænkt dig at bruge den indbyggede html-editor for at få syntax-highlighting så ville jeg kigge på ovenstående indlægs alternativer.
Dreamweaver har også live FTP editing og andre fordele som man kan udnytte når man kommer lidt mere ind i tingene. Men som nybegynder vil jeg anbefale dig at kigge på notepad++, NVU eller tilsvarende.
Ellers kunne du jo kigge på CMS systemer som Joomla, wordpress eller lignende, men der tror jeg du har været (Gætter på du er den tidligere "edb-freak").
Dreamweaver har også live FTP editing og andre fordele som man kan udnytte når man kommer lidt mere ind i tingene. Men som nybegynder vil jeg anbefale dig at kigge på notepad++, NVU eller tilsvarende.
Ellers kunne du jo kigge på CMS systemer som Joomla, wordpress eller lignende, men der tror jeg du har været (Gætter på du er den tidligere "edb-freak").
Ja, lavet nogle hjemmesider i joomla men nu vil jeg selv prøve at lave noget