Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamer på privat blog

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Advarsel: Super newbie!

Jeg har en privat interesseblog og et tilhørende forum. Tre virksomheder har henvendt for at få deres links på bloggen og jeg har indgået aftale om at linke til deres sider mod betaling.Det drejer sig om 1200 om året pr virksomhed.

Hvordan afregner jeg med dem? Jeg har ikke før sendt en faktura.

Hvordan forholder jeg mig i forhold til skat? Prisen for links var bare tænkt som et supplement til min blog, ikke noget jeg skal leve af.

Jeg er ikke momsregistreret.

På forhånd tak.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:35

Hej!

Du udsteder en faktura uden moms. Hvad en faktura skal en indeholde kan du læse om på nedenstående link:

http://www.skat.dk/Skat.aspx?oId=130166&vId=200179

Da du ikke er momsregistreret skal du i stedet for CVR-nr anføre dit CPR-nummer.

Husk at når du ikke er moms registreret skal du ikke lægge moms på fakturaen. .

Henrik

Tilmeldt 11. Jan 09
Skrevet kl. 12:15

Ok, super. Hvordan forholder jeg mig i forhold til skat?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:29

I princippet er du skattepligtig af indkomsten. Men pengene for banneren er jo ikke lutter indkomst for du har jo også udgifter forundet med din hjemmeside som kan fragå i indkomsten.

Et er princip - noget andet er praksis.... Jeg ville ikke selv gøre noget når beløbene ikke er større.

Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 12:30

Flanders:

Ok, super. Hvordan forholder jeg mig i forhold til skat?

Det skal opgives som b-indkomst på din selvangivelse. Bemærk dog at du ikke må have indtægter for over 50.000 kr. om året - hvis du får dette, skal du momsregistreres.

Edit: Og det skal opgives - selvom en anden Amino godt nok opfordrer til noget andet! Hvis du vil til at kunne trække dine udgifter fra, skal du momsregistreres.

// Jesper Skov

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 12:35

Klovn:

I princippet er du skattepligtig af indkomsten. Men pengene for banneren er jo ikke lutter indkomst for du har jo også udgifter forundet med din hjemmeside som kan fragå i indkomsten.

Et er princip - noget andet er praksis.... Jeg ville ikke selv gøre noget når beløbene ikke er større.

Henrik

Jeg vil give Klovn fuldstændig ret. Du skal jo tænke på, at du kan trække udgifter mv. fra. Dvs. hosting af selve bloggen og forummet, udgifter til evt. designer/programmør osv. I princippet skal du gøre alle omkostninger og indtægter op, således du kan se hvor meget du skal indberette som reel indkomst.

Held og lykke.

Med venlig hilsen
Søren Larsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:48

Jesper Skov:
Edit: Og det skal opgives - selvom en anden Amino godt nok opfordrer til noget andet! Hvis du vil til at kunne trække dine udgifter fra, skal du momsregistreres.

Ikke rigtigt............... Man skal være momsregistreret for at kunne trække momsen fra ja - men i forhold til indkomsten har momsregistrering intet at gøre med om du kan fratrække udgifter til hosting, programmer mv. fra.

Udgangspunktet  for spørgsmålet er 3 banner af 1200 kr svarende til 3600 dkk (hvortil der kan fratrækkes de udgifter der er forbundet med at skaffe indtægten).....

Henrik

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 13:22

Hej Flanders,

Jeg blev ligepludselig i tvivl, så jeg kontaktede lige min revisor. Det du gør er, at du opgører alle indtægter og udgifter. Når alle udgifter er trukket fra dine indtægter, så har du den reelle indtægt, som skal indberettes på din selvangivelse.

Mvh
Søren

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 17:09

Helt korrekt - du kan selvfølgelig trække dine direkte udgifter i forbindelse med bloggen fra indtægten. Det var refunderingen af momsen jeg refererede til, men den skal du i dette tilfælde bare glemme alt om igen, da du heller ikke opkræver moms.

Jeg vil dog stadig under alle omstændigheder opgive det på min selvangivelse, også selvom overskuddet måske ikke bliver ret stort i sidste ende. Oftest er der jo ikke de store udgifter ved en privat blog og det vil være træls at skulle til at dokumentere dem hvis man ikke indberetter noget mens "formuen" stiger. 

// Jesper Skov

Tilmeldt 11. Jan 09
Skrevet kl. 02:12

Super! Tak for svarene allesammen!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)