Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konsulentvirksomhed med drift i argentina, holder denne ide

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville gerne høre andres meninger om min idé til selvstændig virksomhed eller have eventuelle råd.

Jeg er udenlandsdansker bosat i Argentina, jeg kunne godt tænke mig at opstarte en slags konsulentvirksomhed med kunder fra det danske arbejdsmarked. Jeg har sat mig fast på forskellige arbejdsopgaver:

- at tilbyde at udføre research (eller fodarbejde) for andre konsulenter, forskere, studerende og lign. som arbejde med problemstillinger eller temaer som inkluderer Argentina, men ikke selv kan tage derover , evt. oversættelse.

markedsanalyse for firmaer med interesse for at komme ind på det argentinske marked (den danske ambassade i Buenos Aires har allerede en sådan tjeneste i deres eksportafdelign men det behøver vel ikke være en hindring, man kunne også arbejde for dem freelance! ved ikke)

- faglig journalistik indenfor mit faglige felt (har en akademisk uddannelse indenfor international udvikling, uddannelse og latinamerikanske forhold). Denne form for arbejdsopgaver er dog ikke momsregistreret, ved så ikke om det kan tages ind i en konsulentvirksomhed.

Hvor er jeg så lige nået til nu: jeg har købt et domæne, har tænkt på webindholdet og de servicer jeg vil yde. Jeg har lavet en handlingsplan men er ikke nået så meget længere.

Jeg vil gerne vide hvilket indtryk denne idé umiddelbart giver andre, om der er hold i det, om det er for bredt, at gabe over for meget eller hvordan. Jeg er klar over at målgruppen kan være begrænset ,men på den anden side er det tænkt som en enmandsbeskæftigelse.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 19:42

Hej

Min umiddelbare indskydelse er at dine konsulentopgaver ikke skal være for bredt favnende fra start af. Argentina er nok ikke på alles læber her i Danmark, og selvom du har din idé klar vil jeg dog alligevel gerne komme med et input.

Prøv at konkretisér et projekt. Du skriver ikke hvad du har bestemt dig for at tilbyde, men prøv at sætte dig i kundens sted. Hvad er det præcis du kan tilbyde. Hvis jeg skulle på det Argentinske marked ville ambassaden blive indblandet. Det handler om valuta, eksportgaranti, kredit told m.v. hvor offentlige myndigheder og dokumentation er påkrævet. Ambassaden yder så service/rådgivning også på andre områder, - hvad kan du helt konkret bidrage med. Jeg er jo som ny på markedet rimelig usikker, og vælger nok derfor det sikre - ambassaden.

Hvis du markedsførte en ydelse, noget helt konkret, så kunne du ekspandere når kunderne henvendte sig til dig med alle dine andre kvalifikationer.

Relocationfirmaer der tilbyder at ordne papirer, finde bolig, børnehaveplads m.m.får jo deres kunder fordi det kan være tidrøvende at ordne alle disse ting, selvom man selv kan klare det ganske gratis, men slutresultatet står også ganske klart defineret. Det giver tryghed at vide at tingene er på plads inden man sætter sig i flyveren. Måske vil det være ulejligheden værd at kigge lidt på deres koncepter/hjemmesider inden du udarbejder din egen.

/Michael

Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:16

Hej Michael

Tusind tak for dit svar, det var lige sådan en form for refleksioner jeg havde brug for. 

Jeg kan godt se at jeg i princippet skal have defineret et projekt hvori jeg tænker over hvad jeg reelt kan tilbyde, hvordan og hvordan markedet ser ud for denne ydelse. Dermed også inkluderet måske en fokusering på én ting og ikke flere forskellige. Jeg vil kigge nærmere på de relocationsfirmaer.

V.H. Mona

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:37

Hej Mona.

Min familie kommer oprindelig fra Argentina (Cordoba), så jeg synes, at det er lidt sjovt at skrive med en dansker, der er "derovre".

Jeg har maser af fætre og kusiner, som jeg dog aldrig har mødt, da jeg aldrig selv har været i landet...

Nå, nok om det.

Sådan som jeg ser det, så er Argentina stor-eksportør af:

Det bedste oksekød

De bedste rødvine

Argentinsk Tango 

Samt en del mineraler og ædelmetaller.

Derfor vil jeg mene, at du skal fokusere på at knytte forbindelser inden for eet eller flere af disse områder.

Og jeg ville nok satse på at hjælpe argentinerne med at eksportere til Danmark/Europa.

Alternativt levere "noget" fra Danmark, der kan hjælpe disse virksomheder til at forøge eksporten.

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)