Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandører til IT-Firma

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det gode svar, og de gode råd. Jeg starter netop nu, fordi jeg nu er nået til et niveau hvor jeg godt kan forsvare at tage penge for det. De netværk jeg skal sætte op vil være til maks 150 klienter, og vil ikke være vanvittigt indviklede. Jeg vil hellere sig nej til en opgave jeg ikke kan løse, end at bide over mere end jeg kan tygge.

God ide mht. rådet om køb direkte ved Dell o.l. Det tager jeg lige med.

Venligst

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er dygtig og har en del erhvervserfaring så kan du også vælge at arbejde som selvstændig konsulent en af de mange konsulenthuse i Danmark.

Det kan give en ganske god løn - fra 50k til 150k pr. måned indenfor infrastruktur.

Nogle af de store er bl.a

www.prodata.dk (www.konsulenter.dk)

www.elanit.dk

www.i-c.as

www.euro-consult.dk

Det er også en god måde at komme rundt til en række større kunden og udbygge dine kompetencer og erfaringer som du så senere kan bruge hvis du vil have dine egne kunder.

150 brugere lyder ikke af meget, men det kan godt blive komplekst hvis det er flere sites, laptops, workstations, terminal server, roaming profiles, folder redirections, masser af group policies, MPLS/VPN, backup systemer, exchange og alt muligt andet som bare skal virke perfekt.

Nu kender jeg ikke din baggrund, men jeg tror ikke jeg lyver hvis jeg siger at max 10% af de kunder jeg har mødt har haft en infrastruktur som de reelt set var tilfredse med - dvs. en meget lav udgift per bruger per år til support osv.

En anden ide kan også være at analysere hvad et givent firma har af udgifter per bruger per år og så bevise at du kan gøre det bedre (proven track record - dvs. referencer som viser at du reelt er istand til at give dem besparelser).

Det kunne blive en success i disse tider især :)

Anyway bare et par tanker - held og lykke med det.

/TM

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)