Kære aminoer, er der nogle kloge hoveder der kan svare på mit spørgsmål. Jeg har et ApS som nu kører for 3. år og alt regnskab bliver bogført og afstemt af en extern bogholder. Revision bliver udført af statsautoriseret revisor. Jeg har nu fået et brev fra skat at de vil foretage et kontrolbesøg, med det formål at kontrollere selskabets momsregnskab for perioden 1. januar 2006 - 30. september 2008. Nu er mit spørgsmål hvorfor skat gør sådan noget, når jeg nu har betalt dyre penge for at få bogført og revideret mit regnskab ( 40.000 kr på statsautoriseret revisor og 24.000 kr på bogholder om året), og alt er betalt til skat. Nu skal jeg yderligere bruge tid og penge på at fremskaffe materiale til kontrolbesøget. Laver man kontrolbesøg på virksomheder fordi man ikke tror på det materiale og årsregnskab som er lavet af revisoren, eller fordi man har mistanke om uregelmæssigheder. Eller er det bare normalt at Skat foretager kontrol besøg. Kan man få godtgjort sine udgifter til et sådant kontrolbesøg?? Ville det være en god ide at have sin revisor med til kontrolbesøget eller kan man klare det alene. Alle svar er hjertligt velkomne og på forhånd tak |
Hej!
Nej...det er bare en helt normal kontrol fra SKATS side.
Du kan ikke fa godgjort dine udgifter.
Du burde kunne klare det alene.