Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momskontrol

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer,

er der nogle kloge hoveder der kan svare på mit spørgsmål.

Jeg har et ApS som nu kører for 3. år og alt regnskab bliver bogført og afstemt af en extern bogholder. Revision bliver udført af statsautoriseret revisor.

Jeg har nu fået et brev fra skat at de vil foretage et kontrolbesøg, med det formål at kontrollere selskabets momsregnskab for perioden 1. januar 2006 - 30. september 2008.

Nu er mit spørgsmål hvorfor skat gør sådan noget, når jeg nu har betalt dyre penge for at få bogført og revideret mit regnskab ( 40.000 kr på statsautoriseret revisor og 24.000 kr på bogholder om året), og alt er betalt til skat.

Nu skal jeg yderligere bruge tid og penge på at fremskaffe materiale til kontrolbesøget.

Laver man kontrolbesøg på virksomheder fordi man ikke tror på det materiale og årsregnskab som er lavet af revisoren, eller fordi man har mistanke om uregelmæssigheder. Eller er det bare normalt at Skat foretager kontrol besøg.

Kan man få godtgjort sine udgifter til et sådant kontrolbesøg??

Ville det være en god ide at have sin revisor med til kontrolbesøget eller kan man klare det alene.

Alle svar er hjertligt velkomne og på forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14

Hej!

Nej...det er bare en helt normal kontrol fra SKATS side.

Du kan ikke fa godgjort dine udgifter.

Du burde kunne klare det alene.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:45

Hej Tariq

Belært af min egen erfaring - både fra den side af skrivebordet, der nu kommer på besøg hos dig, og som rådgiver for "dem der får besøg", vil jeg tilføje, at jeg er enig med Peter i, at det kan du sagtens selv klare, men:

Der kan altid opstå problemer af den ene eller den anden art - og hvis der gør, så lad være med at prøve at løse dem selv ved at argumentere, skrive osv.  Der får du i den sidste ende meget mere ud af at søge professionel assistance.

Jeg kan fortælle dig, at der er en begrundelse for at få kontrol - det er ikke et lotteri, hvor de uheldige trækkes ud en gang om måneden. Det kan være, du har nogle specielle nøgletal eller noget helt andet.  Du kan roligt spørge til, hvad den konkrete årsag til at du får kontrol er. Det er ikke "farligt" og bør ikke tages ilde op.

Vh
Lars

PS. Jeg vil lige tilføje, at dette er ikke er en jysk krejlerreklame Smile Jeg rådgiver ikke mere, jeg lever af at skrive.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)