Hej,
Siden at dette er selve grundlaget for jeres virksomhed vil jeg anbefale, at I bruger nogle penge på at få udarbejdet en rigtig god skabelon, der passer præcis til jeres virksomhed. Jeg er klar over, at det kan synes som en stor udgift, men på denne måde ville I undgå, at komme ud i diskussioner med kunder om vilkår m.v., som I havde glemt at tage med i en aftale, I selv har lavet (og dermed spare ressourcer og penge på disse, da en retssag snildt kan koste jer over kr. 50.000 at føre) og derudover ville I have et sted at henvende jer, såfremt det måtte vise sig, at aftalen ikke var som den burde have været (læs, en advokats ansvarsforsikringsselskab).
De fleste advokater kan sagtens give et tilbud på, hvad en sådan type aftale skal koste, så I har et beløb I kan forholde jer til.
Når det så er sagt, skal en sådan aftale bl.a. regulerer følgende områder, uden at jeg dog kender til de specikke forhold i jeres virksomhed:
For hvilken periode kontrakten indgås, muligheden for opsigelse af kontrakten og varslet forbundet hermed, hvad det er for en ydelse der skal leveres og hvordan og hvornår, og der er særlige ønsker fra kunden til medarbejdere, estraydelser mv., hvad prisen er for arbejdet og hvordan der skal ske betaling, hvad der sker hvis kunden har en klage, hvad der skal ske hvis kunden ikke betaler eller hvis kunden på anden måde opstiller forhindringer for at I kan udføre jeres arbejde, hvordan eventuelle tvister skal løses og flere andre vilkår.
Med venlig hilsen
Pernille Ørskov, advokat
www.lundelmersandager.dk