Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil udlejning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg går og tumler lidt med at starte et mindre udlejer firma. Jeg er i branchen i forvejen (altså motorkøretøjer) og har en del kendskab til det generelt.

Men udlejning er jo så noget helt andet.

Er der nogen der har kendskab til feks forsikrings regler? Og hvordan man gør mht havererede biler i leje periode osv.

Hvordan klarer feks lejetlig.dk og rentawreck.dk at have så mange biler af så ringe kvalitet? Der må være mange nedbrud.

Hvordan skal man forholde sig i forhold til forsikringen af disse biler.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:06
Dato: 6/9/2006 10:32:02 AM Forfatter:Storm
Hej

Jeg går og tumler lidt med at starte et mindre udlejer firma. Jeg er i branchen i forvejen (altså motorkøretøjer) og har en del kendskab til det generelt.

Men udlejning er jo så noget helt andet.

Er der nogen der har kendskab til feks forsikrings regler? Og hvordan man gør mht havererede biler i leje periode osv.

Hvordan klarer feks lejetlig.dk og rentawreck.dk at have så mange biler af så ringe kvalitet? Der må være mange nedbrud.

Hvordan skal man forholde sig i forhold til forsikringen af disse biler.

Hej Storm,

Hvordan går det med jeres site?

Jeg har været i gang med at undersøge markedet, da jeg måske kunne bruge et par biler jeg kan udleje til mine kunder, når vi sælger deres bil, og de venter på at få deres nye.

Er der nogen der har kendskab til feks forsikrings regler?
Du betaler den dyreste forsikring - da forsikringsselskabet ikke ved hvem der vil leje din bil, kommer du altså til at forsikre en bil som om du var en 18 årig gut.

Og hvordan man gør mht havererede biler i leje periode osv.
Hvad tænker du på? Hvordan du får hentet bilerne hjem? Du bestiller enten TopHjælp eller købe dig en autotransporter så du selv kan hente bilen.

Men der må være nogle insider aftale imellem nogle af forsikringsselskaberne og firma''erne, så de betaler en mindre præmier.

Hvad laver du til dagligt? Bilforhandler?

Tilmeldt 20. Apr 06
Skrevet kl. 15:57
Hvordan går det med jeres site?

Jo tak udemærket. Stille og roligt. Det er jo primært for sjov, og med drømmen om at vi en dag kan videre udvikle det til noget med lidt mere kød på. Men det er en god test platform til at se hvad der virker og ikke virker.

Jeg har været i gang med at undersøge markedet, da jeg måske kunne bruge et par biler jeg kan udleje til mine kunder, når vi sælger deres bil, og de venter på at få deres nye.

Lyder som en god ide. Det er der jo mange andre der tilbyder. Så det er vel næsten et must i dag.

Du betaler den dyreste forsikring - da forsikringsselskabet ikke ved hvem der vil leje din bil, kommer du altså til at forsikre en bil som om du var en 18 årig gut.

Det var egentlig hvad jeg forventede. Det er jo som sådan fair og forståeligt. Men øv alligevel

Hvad tænker du på? Hvordan du får hentet bilerne hjem? Du bestiller enten TopHjælp eller købe dig en autotransporter så du selv kan hente bilen.

Tjarh , det var mere pga at de to nævnte firmaer har meget møg. Derfor må de få mange opringninger med døde biler. De må jo skulle levere erstatnings bil til brugeren eller andet ret hurtigt.

Men der må være nogle insider aftale imellem nogle af forsikringsselskaberne og firma''erne, så de betaler en mindre præmier.

Skulle man næsten mene, ellers kunne de næppe leve af det.

Hvad laver du til dagligt? Bilforhandler?

Narh. Jeg er registreret som brugtvogns forhandler, men der er nu ik rigtig nogen trafik. Jeg er uddannet i IT branchen, og arbejder til daglig som "Global Desktop Administrator" i et større dansk firma (+5000 ansatte) og vare tager distribution, standardisering, lidt project ledelse, og andre ting.

Hobby`en er bil branchen, som jeg prøver at snige mig ind på livet af.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 16:30
Dato: 6/10/2006 3:56:39 PM Forfatter: Storm

Tjarh , det var mere pga at de to nævnte firmaer har meget møg. Derfor må de få mange opringninger med døde biler. De må jo skulle levere erstatnings bil til brugeren eller andet ret hurtigt.

Ja, de burde jo levere en anden bil, når kunden har betalt for varen. Ellers er det meget dårligt service! Men de fleste selskaber som man får "Tophjælp" (ved godt det kun er ved topdanmark det hedder det - men du ved forhåbeligt hvad jeg mener) ved kommer jo med en erstatningsbil hvis man køre død. Nogle gange er det så nogle absurd priser de kører med ved låne bil, men det er så en anden snak.

Har du nogle biler til salg? Link?

Tilmeldt 20. Apr 06
Skrevet kl. 16:46
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:44

Storm:
Jeg går og tumler lidt med at starte et mindre udlejer firma

Hvad med at købe dig ind i et mindre opstartsfirma, som allerede har de erfaringer, som du nu skal til at genopdage selv?

Storm:

Næsten alle biler er bygget med indbygget ringe kvalitet. Hovedårsagen er rust, som nedbryder næsten alle biler og gør reparationer unødigt dyre.

Storm:
Hvordan skal man forholde sig i forhold til forsikringen af disse biler

Dette er en sag helt for sig selv. Bilforsikring i Danmark kan blive MEGET dyrt. De store forsikringsselskaber tilbyder nogle meget dyre løsninger til smaa udlejningsselskaber.

Jeg arbejder med forskellige løsningsmodeller. Se 1voyager.com.

Hovsa. Jeg er vist lidt sent ude.

Tilmeldt 20. Apr 06
Skrevet kl. 10:01

Hej Ejler

Jeg ved ikke om du er klar over det, men du har fat i en 4 år gammel tråd.

Ano 2010 har jeg intet med bilbranchen at gøre længere, og jeg droppede kort tid efter projektet da min tid var bedre givet ud på den branche jeg allerede var i.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)