Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - er Dandomain stadig den bedste p.t. på markedet?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg læste lidt gamle indlægs om folk der spurgte til hvilken webshop-udbyder de skulle benytte.
Mange foreslog dandomain... er de stadig top-performance udbyderen på markedet?

Hvordan foregår det med betaling, hvis man bare skal have dankort betaling på? Skal man ansøge hos PBS og alt det der stadig?

Med venlig hilsen

Christian Jørgensen

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:33

Hvis du skal have dankort betaling på din shop, så skal du altid selv søge hos PBS. Det er blot en formular du skal udfylde og så ellers bare vente til de har haft dig igennem.

jeg ved ikke om Dandomain stadig er den bedste (skal have testet dem) men der er rigtig mange udbydere på markedet og der kommer flere hele tiden. Det du skal tænke på, er hvad dine krav er til en webshop udbyder og så finde den der passer dine krav.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:02

Som Niels rigtigt skriver, kommer det jo helt an på dine behov. 

Hvis du har brug for følgende:

-En shop som ligner alle de andre dandomain shops.

-Et lukket system som du ingen chance har for at komme fra igen. Du er altid 100% afhængig af leverandøren.

-Rigtigt dårlige odds for at udvide funktionaliteten, medmindre DanDomain er enig i dine ønsker. 

Så er dandomain et rigtig godt bud.

-Hvis du derimod er på udkig efter noget åbent og mere flekibelt, vil jeg anbefale dig at kigge på noget opensource fx. Magentocommerce.

/hus

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 13:19

Hej Christian,

Som svar på dit på spørgsmål vil jeg sige klart NEJ! Dandomain har sammen med Scannet høstet markedet fra start, og har efter min mening ikke fulgt med udviklingen - fx tager Scannet 250 kr./mdr. for et "SEO" modul hvilket udelukkende giver mulighed for tilføjelse af meta-tags på produktniveau samt et sitemap....forrykt efter min mening. Jeg synes ofte det er for nemt at vælge de store som fx Dandomain, Scannet osv. blot fordi de er store - hvilket stort set altid er argumentet. Ønsker du mere innovative moduler/funktionalitet føler jeg ikke at de kan blive opfyldt hos hverkan Dandomain eller Scannet. Design delen som også vægter højt hos mange er desuden meget låst hos fx Dandomain, og skal du have et flot unikt design er du tvunget til at benytte de registrerede design partnere. Mange systemer giver idag mulighed for langt mere design fleksibilitet.

Mvh Jeppe.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:31

Hey.

DanDomains priser er også helt i top! Det er helt klart, at du nemt kan få startet en shop op igennem dem, men allerede efter 1 år, har du betalt 4.800 kr. for din shop. Det kan altid bedre betale sig at få en til at sætte en opensource op i Magento fx. Og så kan den blive hostet for 400 kr. om året.

Det vil jeg i hvert fald foreslå ;)

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 13:37

Men koster det ikke også hurtigt 5-10.000 at få sat op der?

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 13:44

HansPedersen:

Men koster det ikke også hurtigt 5-10.000 at få sat op der?

Det kommer nok an på hvor meget arbejde man selv vil lægge i sin shop.

/Hus

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 13:58

Ja, selvfølgelig kommer det an på det. Men har man absolut ingen hverken grafisk indsigt i hvordan man laver noget pænt, eller kan se ideer til hvad der egentlig er pænt. Men har et produkt man tror man vil sælge. (har absolut ikke bestemt mig endnu) og derfor vil have sat en shop op, som er pæn, uden at være for fancy, bare ganske simpel shop uden for mange dikkedarer og alt muligt fancy. Hvad er så bedst at gøre?

Selvfølgelig vil jeg selv stå for alle varernes opdateringer osv osv osv. Men mere det tekniske setup, samt det grafiske. Har tidligere haft hos dandomain for snart 3-4, ja måske 5 år siden (damm tiden går) og synes det hele var så dejlig nemt der. Men er andre systemer måske også.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 15:23

Hej Christian,

Dit spørgsmål, har mange rigtige svar. For det afhænger af en række faktorer. F.eks dit behov, hvad dine egne kompentencer områder og hvad dit ambitionsniveau er.

Men DanDomain har udviklet sig en del i løbet af det sidste års tid. Det virker som om de har fået rigtig godt styr på deres grundlæggende system og der er løbende kommet opdateringer og flere funktioner løbende - og udfra hvad jeg forstår kommer der mere. De har virkelig fået fokus på dette forretningsområde igen, efter et par år at have ligget lidt stille. Så hvis der har været mange argumenter for tidligere, så er der kun kommet flere.

husaren:

En shop som ligner alle de andre dandomain shops.

Det kommr jo 100% anpå den person der sætter shoppen op, lige som f.eks. en Oscommerce løsning ser den ud på en bestemt måde fra start - men kan justeres 100% så den passer til ens behov. Se f.eks. http://www.privatgrossisten.dk/shop/frontpage.html

husaren:

-Et lukket system som du ingen chance har for at komme fra igen. Du er altid 100% afhængig af leverandøren.

Det er intet problem er at komme fra deres system, du har muligheder for at eksporterer alt data og importerer i den løsning du finder senere. Gør vi selv når kunder vokser fra deres løsninger og skal over på vores eget shopsystem.

husaren:

-Rigtigt dårlige odds for at udvide funktionaliteten, medmindre DanDomain er enig i dine ønsker. 

Som jeg sagde kommer der løbende udvidelse, men du har ret, hvis man har nogle specielle ønsker som man ikke kom opnå via DanDomain og manipulering af de mulighede der er, via f.eks. javascript, så er det et af de punkter som er problem. Men tilgengæld er der rigtig mange basisfunktioner på plads - som man kan lege med og få noget der minder 90% af det man prøver at opnå.

husaren:

Så er dandomain et rigtig godt bud.

Helt enig.

Når dette er sagt, så er der brancher hvor er en DanDomain løsning ikke er nok.

Jeg vil dog godt kunne stå inde for en anbefaling af DanDomain som webshop-leverandør. Du kan læse lidt mere om hvad jeg synes er godt og skidt ved deres system på http://www.cygnet.dk/dandomain-webshop.asp

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 15:34

Jeg synes dette svar fra Kristian/Cygnet er MEGET farvet qua deres position som registreret Dandomain forhandler.

Mvh. Jeppe

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)