Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonselskaber

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er i øjeblikket igang med at kigge lidt på omkostningerne til telefoni, da de nærmest er eksploderet. Ligenu har vi en erhversaftale hos TDC, hvor vi benytter "kortnr" når vi ringer internt.

Jeg vil gerne høre, sådan helt generelt, hvad I ser på når I vælger Teleselskab og måske et godt tip til et selskab, som kan håndtere både fastnet, mobil, internet og det hele. Gode / dårlige erfaringer...

Vi har ca. 7 fastnet nr. 5 mobil telefoner og 4 ADSL forbindelser. Det er vigtigt for os at det hele køre stabilt og med ordentlig dækning, ikke så meget for mig, da jeg bare har en "lille butik", men for min mand, som har brug for online overvågning og alarmering m.m. er det meget vigtigt !

Jeg brugte meget tid på at sammenligne priser og service, da vi i sin tid valgte TDC, -og jeg vil lige sige at vi på INGEN måde er utilfredse, -det er blot det at vi kigger alle omkostninger igennem , for at optimere og trimme lidt. Og det er lidt svært at gennemskue de gode "super" tilbud fra teleselskaberne, som dumper ind ad døren, så derfor vil jeg gerne høre hvad I gør i den sammenhæng, bare sådan generelt.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 21:32
Jeg arbejder selv som erhvervskonsulent hos et teleselskab. De ting du skal kigge på er:

- De faste omkostninger der er forbundet ved abonnementet. TDC har
eksempelvist ofte en del tillægsmoduler, som koster ret mange penge i
længden. Find et abonnement uden minimumsforbrug, hvor du giver 20-25
kroner for selve abonnementet om måneden (det er cirka prislejet på
erhvervssiden).

- De generelle minuttakster - vælg ikke noget dyrere end 68-70 øre/min på erhverv

- De interne takster - I skal max give 34-36 øre/min ved interne kald

- Effektiviteten af kundeservice (Telia og Tele2 er eksempelvist kendt for lange ventetider)

Umiddelbart vil jeg anbefale, at du lader dine fastnetlinjer forblive
hos TDC. Det er TDC der ejer alle kobberlinjer, og har derfor
selvfølgeligt den største viden omkring fastnet.

Mobil og ADSL kan du frit vælge hvor du vil have. Indenfor mobil vil
jeg dog anbefale TDC, Telia, Sonofon eller eventuelt Telmore. Hvad
angår ADSL er der kun to seriøse udbydere, nemlig TDC og Cybercity.

Men det er generelt fornuftigt at kigge lidt på jeres telefoni - mange
har ofte en alt for kompleks løsning til dem, eller bruger rigtig mange
penge på ikke ret meget, og det udgør derfor en stor del i budgettet.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 11. Mar 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:38
Hvis jeg må komme med et råd.....

Forbliv kunde inde ved TDC (ved godt jeg selv arbejder for dem) men med den insider viden jeg har kan jeg kun sige at hvis det er et firma der er meget afhængige af deres adsl forbindelser, anbefaler jeg klart tdc da jeg har set hvordan det er små ting der kikser for de andre....

et eks. en kunde havde fået adsl ved en udbyder og ham var vi ude for at rette fejl ved ca 8 gange på ca 3 uger, altså vi kunne konstatere at der ingen fejl var med forbindelsen derud, samt hans modem kørte på vores system. hans udbyder blev ved med at kaste bolden over til tdc men efter han lovede sagsalæg med mere viste det sig at de havde en fejl i den opsætning der skal til for at få hul ud til nettet inde fra tdc centrallen.....

dette er helt personligt, men har da hørt om at cybercity var "kommet" til at opsige linier så kunderne ikke havde noget internet

håber jeg har været til lidt hjælp

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 21:11
Dato: 12-03-2007 18:37:57
Forfatter: Morten Feldthusen
Hvis jeg må komme med et råd.....

Forbliv kunde inde ved TDC (ved godt jeg selv arbejder for dem) men med den insider viden jeg har kan jeg kun sige at hvis det er et firma der er meget afhængige af deres adsl forbindelser, anbefaler jeg klart tdc da jeg har set hvordan det er små ting der kikser for de andre....

et eks. en kunde havde fået adsl ved en udbyder og ham var vi ude for at rette fejl ved ca 8 gange på ca 3 uger, altså vi kunne konstatere at der ingen fejl var med forbindelsen derud, samt hans modem kørte på vores system. hans udbyder blev ved med at kaste bolden over til tdc men efter han lovede sagsalæg med mere viste det sig at de havde en fejl i den opsætning der skal til for at få hul ud til nettet inde fra tdc centrallen.....

dette er helt personligt, men har da hørt om at cybercity var ''kommet'' til at opsige linier så kunderne ikke havde noget internet

håber jeg har været til lidt hjælp

Ja erhvervs forbindelser med fuld service så er man ikke uden forbindelse til verden i ret lang tid...
Og det du siger kræver ikke insider viden :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 09:27
Hej Christobel

Vi bruger IP telefoni her i firmaet, og er ovenud tilfreds med dette, og kvaliteten er i top

Prisen har helt klart været en af de største faktorer for mig, netop da telefonen er det vigtigste redskab for os, og den som vi bruger mest.

Men trods det, så syntes jeg slet ikke vores telefonregning er så gal.

Måske skulle i overveje at kigge nærmere på en IP løsning, istedet for den traditionelle fastnet løsning.

Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)