Vi er i øjeblikket igang med at kigge lidt på omkostningerne til telefoni, da de nærmest er eksploderet. Ligenu har vi en erhversaftale hos TDC, hvor vi benytter "kortnr" når vi ringer internt. Jeg vil gerne høre, sådan helt generelt, hvad I ser på når I vælger Teleselskab og måske et godt tip til et selskab, som kan håndtere både fastnet, mobil, internet og det hele. Gode / dårlige erfaringer... Vi har ca. 7 fastnet nr. 5 mobil telefoner og 4 ADSL forbindelser. Det er vigtigt for os at det hele køre stabilt og med ordentlig dækning, ikke så meget for mig, da jeg bare har en "lille butik", men for min mand, som har brug for online overvågning og alarmering m.m. er det meget vigtigt ! Jeg brugte meget tid på at sammenligne priser og service, da vi i sin tid valgte TDC, -og jeg vil lige sige at vi på INGEN måde er utilfredse, -det er blot det at vi kigger alle omkostninger igennem , for at optimere og trimme lidt. Og det er lidt svært at gennemskue de gode "super" tilbud fra teleselskaberne, som dumper ind ad døren, så derfor vil jeg gerne høre hvad I gør i den sammenhæng, bare sådan generelt. |
Telefonselskaber
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
- De faste omkostninger der er forbundet ved abonnementet. TDC har eksempelvist ofte en del tillægsmoduler, som koster ret mange penge i længden. Find et abonnement uden minimumsforbrug, hvor du giver 20-25 kroner for selve abonnementet om måneden (det er cirka prislejet på erhvervssiden). - De generelle minuttakster - vælg ikke noget dyrere end 68-70 øre/min på erhverv - De interne takster - I skal max give 34-36 øre/min ved interne kald - Effektiviteten af kundeservice (Telia og Tele2 er eksempelvist kendt for lange ventetider) Umiddelbart vil jeg anbefale, at du lader dine fastnetlinjer forblive hos TDC. Det er TDC der ejer alle kobberlinjer, og har derfor selvfølgeligt den største viden omkring fastnet. Mobil og ADSL kan du frit vælge hvor du vil have. Indenfor mobil vil jeg dog anbefale TDC, Telia, Sonofon eller eventuelt Telmore. Hvad angår ADSL er der kun to seriøse udbydere, nemlig TDC og Cybercity. Men det er generelt fornuftigt at kigge lidt på jeres telefoni - mange har ofte en alt for kompleks løsning til dem, eller bruger rigtig mange penge på ikke ret meget, og det udgør derfor en stor del i budgettet. |
Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.
Hvis jeg må komme med et råd..... Forbliv kunde inde ved TDC (ved godt jeg selv arbejder for dem) men med den insider viden jeg har kan jeg kun sige at hvis det er et firma der er meget afhængige af deres adsl forbindelser, anbefaler jeg klart tdc da jeg har set hvordan det er små ting der kikser for de andre.... et eks. en kunde havde fået adsl ved en udbyder og ham var vi ude for at rette fejl ved ca 8 gange på ca 3 uger, altså vi kunne konstatere at der ingen fejl var med forbindelsen derud, samt hans modem kørte på vores system. hans udbyder blev ved med at kaste bolden over til tdc men efter han lovede sagsalæg med mere viste det sig at de havde en fejl i den opsætning der skal til for at få hul ud til nettet inde fra tdc centrallen..... dette er helt personligt, men har da hørt om at cybercity var "kommet" til at opsige linier så kunderne ikke havde noget internet håber jeg har været til lidt hjælp |
Ja erhvervs forbindelser med fuld service så er man ikke uden forbindelse til verden i ret lang tid... Og det du siger kræver ikke insider viden :) |
Hej Christobel Vi bruger IP telefoni her i firmaet, og er ovenud tilfreds med dette, og kvaliteten er i top Prisen har helt klart været en af de største faktorer for mig, netop da telefonen er det vigtigste redskab for os, og den som vi bruger mest. Men trods det, så syntes jeg slet ikke vores telefonregning er så gal. Måske skulle i overveje at kigge nærmere på en IP løsning, istedet for den traditionelle fastnet løsning. |
Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)