Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk ansøgningen

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Det er kedeligt, at du har mistet dit job. Måske kan du hente inspiration i udsendelsen Pengemagasinet, som DR1 sendte kl. 21:25 i går aftes. Du kan se udsendelsen på http://www.dr.dk/dr1/penge. Pointen fra udsendelsen var, at ansøgninger, der viser ansøgerens resultater (den værdi som ansøgeren har tilført arbejdsgivere), fænger bedst i HR-afdelingerne. Prøv at have dette med i dine overvejelser, når du udformer din ansøgning.

Held og lykke med jobsøgningen,

Dan Elon Kristensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Hej

Jeg så godt programmet i går. Hvilket fik mig til at oprette denne debat.
Sidder også skriver mere røvspark Pardon my French” ind min ansøgning. Frem for den måde jeg plejer at skrive, som jeg lærte på handelsskolen. Lidt som det man så manden i programmet gøre. Man skal jo åbenbart blæse på janteloven, når man skriver ansøgninger. Uden at man oversælge sig selv.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:08

Det med at oversælge sig selv - eller undgå det er en ballancegang.

Jeg bladrede lige lidt i nogle gamle ansøgninger.

Denne indledning fik mig til at spærre øjnene op og læse grundigt:

Jeg er blevet gjort opmærksom på din søgning efter skribent til Kjers Kommunikation.

Efter at have læst dit opslag, vil jeg i al ubeskedenhed tillade mig at påstå, at du skal være meget heldig for at finde nogen bedre end mig til jobbet.

Denne indledning gjorde, at jeg nærmest modvilligt og gabende læste resten af ansøgningen:

Undertegnede søger hermed stillingen hos Kjer Kommunikation. Jeg er uddannet journalist og arbejder for tiden freelance i Østjylland, hvor jeg også bor. Har for tiden tilknytning til ...

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15

Hej Henrik

Sidst jeg stod og skulle have et lønmodtager-job, brugte jeg mit netværk - og fik job på 2 dage. Nu var det også usandsynlig heldigt, men også i disse tider vil arbejdsgiverne få så mange ansøgninger at vælge imellem, at hvis der er en, der har sagt god for dig, vil det være en af de ansøgninger, han/hun vil bruge tid på i hvert fald at kigge igennem...

Derudover ville jeg primært slå på min faglige kunnen og målrette mine ansøgninger efter relevante, grafiske virksomheder. nu ved jeg godt, der stadig er den der tåbelige 4-ansøgninger-om-ugen-regel, men vær seriøs og fortæl, hvorfor du mener, du er den rigtige til jobbet i lige den virksomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50

Er der nogen der er frisk på at læse min ansøgning hurtigt igennem. Og så komme med deres dom over ansøgningen.

Mhv Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15

Der må ikke bruges mere end 20 sekunder på at læse den.

Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Skrevet kl. 20:37

Hej Henrik,

Jeg er frisk på at give den "20-sekunders-testen" suppleret med en grundigere gennemgang. Du kan sende ansøgningen til dekristen på gmail.com.

Med venlig hilsen

Dan Elon Kristensen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30

Tak skal du have, sender den som en pdf.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52

Hej Dan

jeg får en mail delivery failur, når jeg sender til dekristen@gmail.com.

Mhv Henrik

Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Skrevet kl. 14:20

Sorry, det er dekristensen.

Med venlig hilsen

Dan Elon Kristensen

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)