eller vil jeg? RAI UNO har lige vist en udsendelse om det store januarudsalg i Italien, hvor der reklameres med 30 - 70 % i Rabat. RAI UNO lavede et omfattende pristjek på normalpriser i december måned. Nu besøgte RAI igen de samme butikker og Nu var normalprisen = udsalgsprisen!!!!!! Dette selv om der står angivet rabat på op til 70% Tja .... man hæver åbenbart bare normalprisen og giver så en rabat der får prisen ned på den gamle normalpris!!!! Virker det? Ja med mega lange udsalgskøer virker dette nummer. Jeg overvejer at fordoble mine priser og så give 50% rabat - det virker som en vind-vind situation. Jeg tjener det samme - og kunderne er glade for de har fået mine varer for halvpris...... Henrik |
Det kom frem i medierne for et godt stykke tid siden, at mange virksomheder laver samme stunt her hjemme i Danmark. Jeg ved sku ikke om de gør det mere, men jeg er helt sikker på, at nogen gør det stadig.
Jeg synes det er en rigtig dårlig måde at sælge. Hvis man får et godt rygte og laver nogle rigtig gode produkter skal man sku nok sælge det man har brug for for at leve af det. Man siger jo, at med sandhed kommer man længst. Og det er jeg helt sikker på, at man også gør med dette eksempel.