Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil snydes!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

eller vil jeg?

RAI UNO har lige vist en udsendelse om det store januarudsalg i Italien, hvor der reklameres med 30 - 70 % i Rabat. RAI UNO lavede et omfattende pristjek på normalpriser i december måned. Nu besøgte RAI  igen de samme butikker og Nu var normalprisen = udsalgsprisen!!!!!! Dette selv om der står angivet rabat på op til 70%

Tja .... man hæver åbenbart bare normalprisen og giver så en rabat der får prisen ned på den gamle normalpris!!!!

Virker det? Ja med mega lange udsalgskøer virker dette nummer. Jeg overvejer at fordoble mine priser og så give 50% rabat - det virker som en vind-vind situation. Jeg tjener det samme - og kunderne er glade for de har fået mine varer for halvpris......

Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 17:27

Det kom frem i medierne for et godt stykke tid siden, at mange virksomheder laver samme stunt her hjemme i Danmark. Jeg ved sku ikke om de gør det mere, men jeg er helt sikker på, at nogen gør det stadig.

Jeg synes det er en rigtig dårlig måde at sælge. Hvis man får et godt rygte og laver nogle rigtig gode produkter skal man sku nok sælge det man har brug for for at leve af det. Man siger jo, at med sandhed kommer man længst. Og det er jeg helt sikker på, at man også gør med dette eksempel.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 17:30

Tror det kræver at du har et helt enestående produkt, uden den store konkurrence, da forbrugerne nok ville vælge en anden sælger ellers.. Tvivler også på om det er lovligt, tror man skal passe meget på før man kaster sig ud i sådan noget..

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:38

DISCLAIMER!

Jeg sælger ikke produkter - min bemærkning var sakastisk ment.

Men jeg finder det spændende i forhold til den "menneskelige natur", at vi køber blot fordi der en stor rabat!!!.

Og jo- det er ågså ulovligt hernede at bruge denne praksis.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46

Er der ikke i denne forbindelse nogen af de store kæder har fået bøder for falsk/ulovlig

markedsføring?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:57

Det er musik for mine ører.

Jeg kan ikke fordrage at høre om hvor mange procent rabat folk har fået på ditten og datten.

Jeg plejer at svare at procenter endnu ikke er en møntfod her i Danmark og at vi i familien Olsen betaler i kroner og ører !

Folk kan naturligvis få ligeså mange procent rabat de vil have hos mig (undtagen 100% og derover) :-) - og undtagen på mine timepriser.

Der mangler helt klart lovgivning for procenthysteriet foregår overalt og forbrugerne (undtagen mig) elsker det.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 00:00

Tænk over hvor mange af varerne der er på tilbud når man handler ind til aftensmaden? Handler selv primært i en spar der ligger lige ved siden af og dér, er noget nær over halvdelen af varerne på næsten permanent tilbud, med besparelser på en hel eller en halv krone. Det er jo latterligt, men må dog indrømme at jeg tit selv falder for den. HA! Der er dog lavet forbrugerundersøgelser der viser, at sætter man en tilstrækkeligt stor procentdel (under 100 selvfølgelig :-D) af varerne på tilbud mister tilbudseffekten fuldstændig sin værdi.  

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 09:22

Da jeg for mange år siden startede med at udgive magasiner og skulle sælge annoncer til dette, oplevede jeg følgende:

1) Vi startede med at sætte annoncepriserne på prislisterne til lige den pris, som vi synes var rimlig og langt under konkurrenternes.

2) Kunder startede med at fortælle mig at de fik 50& rabat hos konkurrenterne (lidt mere end vores listepris).

3) Vi hævede prisener og gav nu rabat

4) Salget steg, kunderne var glade og vi var glade.

Min erfaring er at det er rabatten, køberen måler  sin egen succes på, i det fleste tilfælde.

Som Thorborg også skriver et sted - i stedet for at sænke dine priser på dine produkter, så smid et ekstra produkt oven i (add Value) og giv en samlet rabat, så kunder betaler det samme for lidt mere - det har en langt større psykologisk effekt.  Samtidig er det ikke uetisk for så er der jo tale om en rabat.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)