Flydende bredde er i mine øjne at foretrække. Jeg syntes amazon.com, som du selv hiver frem er et rigtig godt eksempel på hvordan man kan have flydende bredde, uden at det "ødelægger" siden. Læg mærke til hvordan f.eks. søgefeltet skalerer med designet, således at der aldrig bliver "tomt". Det er det samme du skal prøve at tænke hvis du vælger at lave en side med flydende bredde. Med hensyn til elementer med faste dimensioner (f.eks. billeder eller bannere), må man prøve at være kreativ, og inkorporere det på en måde som fungere. Det er selvfølgelig sværre at tage højde for en flydende bredde når man skriver siden, men det er tilgengæld super lækkert for brugeren hvis det fungerer.
En del af pointen er selvfølgelig også at flydende bredde ikke nødvendigvis betyder at den skal kunne skalere fra 200 til 2000px. Det tror jeg egentlig aldrig kan gøres rigtig pænt. Men små justeringer alt efter om brugerens browser vindue er stort eller lille, kan hjælpe til et flot site - på alle skærme.
Mit svar til dit spørgsmål er altså at du skal lave flydende bredde hvis du kan overkomme det. Jeg mener dog det er bedre med fast bredde, end en dårligt opsat flydende bredde, hvor tingene vises forkert. Som de to ovenfor, skriver som regel selv fast bredde, da der ligger uforholdsmæsigt meget arbejde i virkelig at få det til at spille med flydende bredde.
Held og lykke med det. Jeg glæder mig til at se dit site :-)