Jeg har en database med en række videoer og jeg er ved at lave et søgefelt til at søge i dataen.
Søgningen skal tilgå en mysql database og søge i 2 felter "title" + "description".
Ligeledes vil jeg gerne havde at der under indtastningen fremkommer forslag fra databasen via ajax.
Jeg har allerede kigget lidt på denne autocompletor: http://digitarald.de/project/autocompleter/ da jeg allerede bruger mootools til et par slideboxes på siden. Jeg kan dog ikke få dette script til at virke.
ang. søgningen har jeg kigget på http://www.roscripts.com/PHP_search_engine-119.html men når jeg læser kommentarerne igennem ser det ud til at der er småfejl i scriptet + at der ikke er taget højde for at hvis flere søgeord matcher en title i databasen så må denne havde større relevance end en hvor kun 1 søgeord passer.
Hvor meget haster det? Jeg skal bruge 7-10 dage på at lave det, og prisen vil være omkring 25.000kr for udvikling, samt 5-7.000kr for opsætning og implementation. Afh. af konfigurationen hos din Webudbyder eller hvis ikke vi må udvikle på livesitet skal du påregne 2.500kr mere hvis vi skal sætte en udviklingsserver op til jer.
Kontakt mig gerne på mmc@mc-solutions.dk
Rettelse: Skal lige gøre opmærksom på at hhv. de 25.000 og de 5-7.000kr er estimater og at du faktureres for det akutelle tidsforbrug, men som regel rammer vi ret godt med priserne.
Du må meget gerne ringe til min programmør og fortælle præcis hvad der skal laves - disse to scripts burde ikke være noget stort problem og vi koster altså ikke noget videre (250kr pr. effektive time excl moms).
Du burde ikke blive skuffet.
Poul Willy kan kontaktes på tlf. 5085 3187.
Jeg kan ikke umiddelbart gennemskue hvad det er du vil have lavet så det vil jeg anbefale dig at uddybe herinde hvis du vil udbyde opgaven og finde den bedste pris. Men du er også velkommen til at ringe og forklare det og så kan det være du får en pris du er godt tilfreds med.
Selve opgaven er uhyr simpel og tager ikke ret mange timer at lave (2-3 timer). Men der er så ikke medregnet vente tiden der evt. vil være på at opdatere databasen til at understøtte fulltext searches, alt efter hvor stor databasen er, kan det tage fra et par sekunder til flere timer.
Er dog ikke interesseret i opgaven, så held og lykke med det. :)
Vi har lavet noget lignende for ikke så lang tid siden, men ventetiden er nok også en 14 dages tid på at få det lavet. Men jeg skal lige vide.. mangler du en host til databasen også?
Vi (www.eruditesoft.com) har altid ekstra PHP og ASP programmører siddende på kontoret, så vi vil kunne starte på en opgave med det samme. Samtidig kan vi gøre det til en rigtig god pris, da vores timepris kun er 150 kr. Hvis du i stedet for en timepris tager en programmør på fuld tid, så falder timeprisen meget.
Det er outsourcing, men ud af alle Erudiet Softs kunder er 95% fra Danmark. Firmaet har eksisteret i 4 år med de samme projektledere, så der er ikke den samme "outsourcing barriere". Projektlederne har alle i 4 år arbejdet sammen med danske kunder, så de ved hvordan vi tænker i Danmark. Arbejdsgangen er også indrettet efter Danmark, således projektledernes abejdstider matcher danske arbejdstider.
Hvis du vil høre mere, så skriv til mig eller ring direkte på tlf. 69606964. Jeg forklarer gerne yderligere.