Jeg har nu lavet en del test for at se hvor mange gange forskellige ord er søgt på via det link jeg fik højere op i tråden.
Og jeg spekulerer nu på, kan man på nogen måde ud fra søgeords antal vurdere om der er basis for en webshop?
Altså tager man helsekost så er der i snit 8100 søgninger om måneden på google på helsekost. Og når man så laver søgningen dukker der jo også et hav af helsekostnetbutikker op (har ikke talt efter men umiddelbart over 10 der i en eller anden form har noget med helsekost). Og har man så et produkt hvor søgninger på det ord og relaterede ord kommer op på måske 15-20.000 opslag i snit om måneden, og man umiddelbart ikke har nogle netbutikker der KUN fokuserer på dette, men dog kan finde enkelte som har det som sideprodukter, dog ikke det primære produkt. Vil i så mene der var basis for en sådan webshop? Jeg er dog udemærket godt klar over at opslagene selvfølgelig kan være kun for info osv. Og ikke nødvendigvis fordi folk vil købe. Men et eller andet sted giver det måske en pejling? Altså kan man eksempelvis sige at 1 % af de ca. 20.000 opslag vil købe hos en, så er det 200 kunder om måneden. Det er da også lidt trods alt. Men har absolut ingen anelse om man kan udlede noget ud fra de tal?
Det ene problem jeg har er dog, at det ene ord er et dobbeltord, og derfor er opslagene lidt ca. tal. Tager jeg de reelle tal så er det 30.000 opslag, men ligesom dør og dør både kan betyde noget man gør og en ting man går igennem, så er det ene søgeord her 2 vidt forskellige produkter. Derfor mit forbehold og måske de 15-20.000 opslag.
Håber i forstår hvad jeg mener? Kan man udlede noget ud af det eller er jeg helt på gale veje?
MVH
Hans Pedersen