Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgninger på google.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se google nu er begyndt at skrive antal når man søger på et ord, formoder det er det antal gange et ord er blevet søgt på. Men er der nogle der ved over hvor lang en periode? er det kun i danmark osv? 

MVH
Hans Pedersen

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:36

Ud for de forskellige søgeord, der kommer frem, mens man taster, står der xxx.000 resultater. Det er et estimat for antallet af sider, der er relevante for den søgning, du foretager, ikke hvor mange der har søgt på et ord.

Men der har Google et andet værktøj, som kan hjælpe dig. Kig på deres Søgeordsværktøj. Det giver estimater for antal søgninger pr. måned på de indtastede udtryk. Husk dog at vælge søgeordstype "Eksakt", hvis du vil se, hvor mange søgninger, der har været på et præcist udtryk.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 15:42

Google viser vist også hvor mange gange du selv har besøgt en side i deres resultater - er det mon det tal du tænker på?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 19. Mar 07
Skrevet kl. 15:53

Nej, det er nok det antal sider der findes. Ved i hvert fald jeg ikke har søgt 90.000 gange på vitaminpiller eksempelvis :)

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 15:57

De 90.000 Google viser når du søger på vitaminpiller er ca. antallet af søgeresultatet på det givne ord. Og har således ikke noget at gøre med hvor ofte der er søgt på ordet.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 17:56

90.000 søgninger på ordet vitaminpiller ...... så er man enten meget syg eller meget rask ....... jeg vil mene syg ;)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:58

Morten_P_Andersen:

90.000 søgninger på ordet vitaminpiller ...... så er man enten meget syg eller meget rask ....... jeg vil mene syg ;)

Søgeresultater i dette tilfælde er hvor mange sider Google vil vise hvis du søger på ordet. Dvs. der er mange der har

1) Skrevet om vitaminpiller

2) Sælger vitaminpiller

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 19. Mar 07
Skrevet kl. 12:31

Jeg har nu lavet en del test for at se hvor mange gange forskellige ord er søgt på via det link jeg fik højere op i tråden.

Og jeg spekulerer nu på, kan man på nogen måde ud fra søgeords antal vurdere om der er basis for en webshop?

Altså tager man helsekost så er der i snit 8100 søgninger om måneden på google på helsekost. Og når man så laver søgningen dukker der jo også et hav af helsekostnetbutikker op (har ikke talt efter men umiddelbart over 10 der i en eller anden form har noget med helsekost). Og har man så et produkt hvor søgninger på det ord og relaterede ord kommer op på måske 15-20.000 opslag i snit om måneden, og man umiddelbart ikke har nogle netbutikker der KUN fokuserer på dette, men dog kan finde enkelte som har det som sideprodukter, dog ikke det primære produkt. Vil i så mene der var basis for en sådan webshop? Jeg er dog udemærket godt klar over at opslagene selvfølgelig kan være kun for info osv. Og ikke nødvendigvis fordi folk vil købe. Men et eller andet sted giver det måske en pejling? Altså kan man eksempelvis sige at 1 % af de ca. 20.000 opslag vil købe hos en, så er det 200 kunder om måneden. Det er da også lidt trods alt. Men har absolut ingen anelse om man kan udlede noget ud fra de tal?

Det ene problem jeg har er dog, at det ene ord er et dobbeltord, og derfor er opslagene lidt ca. tal. Tager jeg de reelle tal så er det 30.000 opslag, men ligesom dør og dør både kan betyde noget man gør og en ting man går igennem, så er det ene søgeord her 2 vidt forskellige produkter. Derfor mit forbehold og måske de 15-20.000 opslag.

Håber i forstår hvad jeg mener? Kan man udlede noget ud af det eller er jeg helt på gale veje?

MVH
Hans Pedersen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)