Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af søgemaskine

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, det er måske en lidt vildledene overskrift, for mit spørgsmål er i virkeligheden;

Kan man selv vælge en søgemaskine til sin hjemmeside eller skal man vælge sin udbyders for at det passer sammen med systemet?

Vi skal have et søgefelt på jakodan.dk som skal kunne søge på fx produkternes størrelse eller lign.
Jeg bad om en pris fra dem der laver vores hjemmeside og om at kunne se, hvordan deres søgemaskine virker, og blev henvist til en anden hjemmeside de har lavet.
Og jeg synes altså ikke den var særlig god - hvis man fx skrev embalage i stedet for emballage, kunne den ikke finde noget.. eller hvis man skrev folie i stedet for boblefolie osv. Den skulle jo gerne kunne finde det, der ligger tættest på det man søger efter, hvis ikke lige man søger på nøjagtigt dét ord produktet er oprettet som.
Og så må den også godt kunne søge i produktteksterne, ikke kun i fx overskrifterne.

Hvis det er muligt at vælge søgefelt et andet sted fra - er det så bare mega-hammer-meget-dyrere, fordi det først skal tilpasses den hjemmeside, vi har..
Hvad skal man kigge efter og hvor skal man kigge?

OBS! Jeg er ikke interesseret i at 214 pm'ere med tilbud på nye hjemmesider/søgefelter!

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 22:21

..... jeg skal prøve på at lade være med at komme med et godt tilbud ;)

Du skriver søgemaskine til din hjemmeside. Hvis en hjemmeside er lavet i en eller anden form for CMS er der helt sikkert også en søgefunktion på siden. Ellers kan man bruge Google som intern søgemaskine så den kun søger på ens domæne. Det er helt gratis.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 22:45

Hej Nina

Jakodan:
OBS! Jeg er ikke interesseret i at 214 pm'ere med tilbud på nye hjemmesider/søgefelter!

Det slipper du så for - til gengæld må du nøjes med en mulig gratis og god løsning. Tag et kig på Google Tilpasset søgemaskine.

Realistisk set skal du nok betale de $100 /år + et par timers udvikling for at få den integreret ordentligt i dit site. Men  i dit eksempel vil du få en "Mente du emballage" link.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:38

Kan man se et eksempel på én et sted? Vil helst ikke have der står google logo osv. på

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 12:55

Jakodan:
Kan man se et eksempel på én et sted? Vil helst ikke have der står google logo osv. på

Der er jo masser af eksempler at finde omkring det link jeg postede. Ellers skal bare indsætte følgende kode på din egen hjemmeside.

<!-- Use of this code assumes agreement with the Google Custom Search Terms of Service. --><!-- The terms of service are available at /coop/docs/cse/tos.html -->

<form name="cse" id="searchbox_demo" action="http://www.google.com/cse">
  <input type="hidden" name="cref" value="" />
  <input type="hidden" name="ie" value="utf-8" />
  <input type="hidden" name="hl" value="" />
  <input name="q" type="text" size="40" />
  <input type="submit" name="sa" value="Søg" />
</form>
<script type="text/javascript" src="http://www.google.com/cse/tools/onthefly?form=searchbox_demo&lang="></script>

Hvis du betaler de $100 kan du slippe for Google branded. Du kan derudover trække resultaterne som XML osv, hvilket nok ikke er relevant for dig men åbner et hav af muligheder for mig :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)