Hej Jeg arbejder en del med projektorer og displays og den generelle trend er at fra den 1/1 2009 bliver der ikke lavet 4:3 laptops mere (måske 1% tilbage) og at alt i dag er i 16:10, når vi taler om nye laptops. Den typiske min. opløsning på laptops var i gamle dage 1024 x 768 og altid i 4:3 format. I dag er det 1280 x 768 og i 16:10 format. Da vi jo både vil sælge til de kunder der har gamle og nye laptops, så vil jeg anbefale at I bruger en max bredde på 1000 pixels. Det giver en god bredde og samtidigt en lille smule luft til også at vise jeres baggrund på websiden. Det ser naturligt ud. Da de stationære PCér ofte kører med højere opløsninger end laptop´s, vil de altid kunne vise websiden. Men husk at der er ingen "rigtig" opløsning, da computerbranchen er et stort virvar af forskellige opløsninger og formater. Husk at når I laver bredden om, så skal der muligvis også ændres I jeres grafik, så det passer til den nye bredde. God fornøjelse. |
Husk også at det ikke er alle der kører med browseren i fuld størrelse. Så omkring 900 i bredden passer fint. Højden burde være max 600 med mindre at det naturlige forløb på en side kører under fold (under skærmen).