Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulenters produkt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften.

Nu har jeg aldrig selv talt med en konsulent, så undrer mig lidt over hvad det er, en konsulent giver kunden som "produkt" til sidst? Er det en rapport med en handlingsplan for hvad kunden skal gøre, er det blot præsentation af ens resultater, eller hvad er det helt præcist ude i den virkelige verden?

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 04:26

kingkong:
hvad er det helt præcist ude i den virkelige verden?

Det kan man aftale. Det kan være alt fra mundtlig rapportering/dialog/coaching til rapporter eller lign.

Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:28

Hej kingkong,

En konsulents ydelser og produkter afhænger af mange ting f.eks. den konkrete opgave og branchen. Da konsulenttitlen ikke er beskyttet eller autoriseret, kan både produkt og kvalitet variere meget. Fælles for seriøse konsulenter er dog, at den kontrakt, de indgår med kunden, indeholder beskrivelse af opgaven, ydelsen og betingelserne for at løse opgaven.

Jeg er selvstændig konsulent i IT-branchen og mine ydelser omfatter projektledelse, testledelse og generel IT-rådgivning. Produktet af mine ydelser er, at kunden får løst en IT-ledelsesopgave med tilhørende dokumentation. Opgaven kan f.eks. være implementering eller test af et nyt system. Den tilhørende dokumentation er  projektplaner, statusrapporter, teststrategier, testplaner, etc. Indenfor IT-rådgivning kan produktet f.eks. være en IT-sikkerhedspolitik og beredskabsplan med tilhørende undervisning. Sammenfattende kan det siges, at konsulenten løser en opgave, som kunden ikke selv har ledige/kompetente medarbejdere til at løse inden for en given tidsramme.

Jeg håber, at det gav dig en idé om, hvad produktet af en konsulents ydelser kan være.
Med venlig hilsen
Dan Elon Kristensen
Tilmeldt 28. Dec 08
Skrevet kl. 00:34

tusind tak for dit svar.

Jeg har netop startet et konsulentfirma op indenfor markedsføring, og har nu fået en aftale i hus med en lokal købmand. Jeg regner med at udføre en masse research arbejde, og herefter præsentere nogle mulige forslag på hvordan og hvorledes han bør markedsføre sig,- i rapportform. Mit færdige produkt vil altså være en rapport hvori jeg giver mine forslag til hvad han bør gøre, for at få øget sit salg via markedsføring, og samtidig vil jeg præsentere det for ham via et powerpoint show så han er helt med på hvad jeg mener.

lyder dette fornuftigt, eller er der andre måder jeg bør gribe det an på?

Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:25

Hej kingkong,

Ja, det lyder fornuftigt, men pas nu på ikke at blæse den arme købmand helt om kuld med alt for smarte PowerPoints og markedsføringsudtryk Big Smile Lyt til kunden og tag udgangspunkt i hans/hendes situation og sæt den gerne i perspektiv til konkurrenter, markedet, mega trends og andre områder, hvor din markedsføringsviden kan supplere købmandens lokalkendskab. For i bund og grund er din vigtigste opgave at tilføre købmanden noget viden, som han/hun ikke har eller ikke selv har tid til erhverve selv.

Når du har løst opgaven, er det en god idé at følge op på den. Måske får du noget mersalg eller sikrer dig en god reference, men vigtigst af alt: du bliver selv klogere ved at se, hvad der virkede og ikke virkede ved din løsning. Denne viden er guld værd i de forhåbentligt mange andre opgaver, som du skal løse fremover.

Held og lykke med opgaven!

Dan Elon Kristensen

Tilmeldt 28. Dec 08
Skrevet kl. 14:41

tusind tak.. dine indlæg har været til stor hjælp .. :)

så må vi se hvordan min første opgave bliver :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)