Vi har fået samme besked som daller skriver, fra vores gateway, om at remoteload ikke må benyttes efter en gang her til sommer (kan heller ikke lige huske datoen). Til en anden shop benytter vi PBS Betalingsmodul, og da jeg forespurgte til hvorfor de ikke har en remoteload løsning, henviste de også til de nye/ kommende regler.
Man må dog fovente at gateways der i dag har remoteload, kommer med nye løsninger så man selv kan selv lave layout (som f.eks. PBS betalingsmodul hvor du kan få lagt dit eget css + grafik ind på deres server).
Det er vist også i de nye regler et krav at betaling foregår i et nyt vindue, når det er en hosted løsning.
Nu blev jeg jo lige nervøs og kiggede lidt rundt. Fribetaling skriver således på deres hjemmeside:
"Bemærk, at PBS kræver, at alle nye indløsningsaftaler fra efter 1.10.2008 skal benytte remoteload eller standard indbetalingsformularen (en såkaldt hosted løsning). Man må ikke længere have betalingsformularen liggende lokalt."
Det synes jeg stemmer meget godt overens med hvad jeg skrev ovenstående. Men der kan selvfølgelig være forskelle i hvordan leverandørerne strikker deres løsning sammen...
Jeg har gennem længere tid anvendt Fribetaling til mine kunders webshops, idet de specielt er konkurrencedygtige på prisen. Men på det seneste har jeg oplevet en meget dårlig kundeservice. Både en af mine kunder og jeg selv har skrevet til deres support-mail, men har ikke fået svar (OVERHOVEDET - ikke bare sent svar).
Har andre oplevet det samme som mig, fordi så var det måske ved tiden at skifte udbyder?
Mathias shop bruger fribetaling, men har ikke det venteskilt.
Mine forløbige forsøg med remoteload på en hjemmestrikket shop giver venteskiltet - både i testmode og i produktion. Altså først en remoteloadet side med formularen hvor kortnummer tastes ind - den er i mit eget design. Dernæst fribetalings mystiske venteskilt i deres design. Til sidst en remoteloadet side som viser kvittering - igen i mit eget design. Ikke så lækkert. Men Mathias kan (i sin osCommerce shop?)
Hvis andre sidder og bøvler med hvordan styrer man om det venteskilt kommer frem... Det er ikke nævnt i dokumentationen med et ord.... så kan en forklaring være at hvis man overfører ekstra hidden fields med "data_email" eller "email_message" som fribetalings egen form gør det... ja så kommer det ekstra venteskilt på magisk vis med... Lækkert med den slags udokumenterede sideeffekter (not!).