Jeg har længe undret mig over at vi får meget få kundehenvendelser via vores website.. Jeg har efterhånden stirret mig blind på siden, så er der nogen der vil tage et hurtigt kik, og fortælle hvad der kan gøres bedre? www.searchambition.dk/virksomheder/ Designet kan vi ikke ændre ved så meget i øjeblikket, så det er primært teksten jeg tænker på. Vi får masser af henvendelser fra kandidater, men ikke fra kunder.. så et eller andet er der galt ihvertfald :)
Og vi har besøgende.. de reagerer bare ikke rigtigt :)
Har i Google Analytics på jeres hjemmeside? Hvis ikke, så prøve at få det på siden. Så kan i se hvor jeres besøgende springer fra og hvor de kommer fra..
Nu ved jeg af erfaring, at for at få et samarbejder med en virksomhed, som evt. ville være interesserede i at lave en agreement med din virksomhed, om at få leveret et antal kandidater, kræver det et stort stykke proaktivt arbejde. Jeg har de bedste erfaringer med at udnytte mig eget netværk, for på den måde at komme i kontakt med virksomheder, istedet for at lade virksomheden komme til mig. Så er det mer effektivt den anden vej rundt, men det kræver dog hårdt arbejde, og især i disse tider, hvor de fleste virksomheder ikke ligefrem tager imod nyansættelse med kyshånd.
Umiddelbart så er der ikke særligt meget på siden som fanger. Der er ikke meget tekst og der ikke noget som inspirerer til at læse videre blandt det som er...
Prøv med mere spændende tekst (tekstforfatter måske), nogle underoverskrifter som deler siderne lidt op, nogle billeder på siderne så det ikke er så tungt og så links inde i teksterne til andre sider.
... og ja, så et mere spændende design, men husker jeg korrekt, så er I igang med det :-)
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Har i Google Analytics på jeres hjemmeside? Hvis ikke, så prøve at få det på siden. Så kan i se hvor jeres besøgende springer fra og hvor de kommer fra..
Ud over at lidt tracking er guld værd, så prøv at kig på crazyegg - crazyegg.com Det giver et billeder over hvordan brugerne agerer på siderne :-)
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
generelt ser siden ret "u-indbydende" ud.. altså intet billede /illustration for at skabe lidt liv og luft på siden. det ville også afhjælpe det at du får en tekst der er så bred.. rent visuelt.. det giver typisk en ret stressende følelse af siden og i værste fald kommer den at se uprofessionel ud.
det sidste vil jeg dog ikke kalde den, men det er MEGET vigtig at markere sig som professionell og pålidelig når der er tale om kunderne.
Nu har vi i vores firma selv noget lignende, men ikke helt. vi har en færøsk jobportal www.arbeidi.fo og har haft det selvsamme problem. og som vi kan se det er grunden at interessen for at skifte arbejde osv fra selve kandidat/bruger siden er stor pga. lidt usikker verdens økonomi og frygt.. og også de folk der kun er på jagt efter noget bedre.
Vi får MEGET FÅ henvendelser fra virksomhederne via siden, det er en massivt benarbejde der skal til.. konstante info mails og personlig kontakt. så vi bruger rigtig meget energi på marketing og at skabe opmærksomhed omkring siden. f.eks. med strategiske pressemeddelelser.
Hergeir HP Vang Digital/Online Marketing Specialist & E-Concept Developer
Mange tak for jeres feedback! Jeg vil give siden et makeover ud fra jeres feedback, indtil vi får vores nye site op at køre, hvor vi virkelig kan lave den 'lige i skabet' :-)
Hvilket formål har den øverste blå bjælke - det virker som en topmenu der ikke er der
Linjen "Hør mere om vores HR konsulentydelser ved at kontakte os på telefon 7070 2095 eller på kontakt@searchambition.dk" kunne slettes og erstattes af at sætte firmanavn, adr., tlf. + mailadresse i den tomme bundbjælke
Linket "Til top" virker lidt overflødigt
Vh. Flemming ----- OurSite.dk har beskæftiget sig med søgeoptimering siden år 2002.
Har siden 2001 arbejdet professionelt med markedsføring på Internettet og webdesign.