Nu testede jeg også lige selv oplæseren (OS X, Firefox 3) og blev positivt overrasket.
De fleste andre steder jeg har mødt en skærmlæser har det ikke været nær så godt og flydende som denne her ,så det skal nok blive praktisk.
Det er ikke utænkeligt at man kunne fristes til at bruge den ved lange indlæg, og så blot lade den læse det op, så kan man lave noget andet mens man lytter med et halvt øre.
Jeg synes initiativet er rigtig godt, men implementeringen synes jeg halter lidt, for det kontrolpanel man kan bruge til at få læst teksten op, har det med at ligge hen over svarfunktioner på Amino og det kan godt være en kilde til irritation - Så kan vi ikke få den placeret et mere hensigtmæssigt sted? Pretty please with sugar on top...
Et rigtig godt initiativ, da det er min opfattelse, at der er rigtig mange med læsevanskeligheder. Det er muligt, at de ikke skriver så meget - måske netop pga besvær med stavning osv - men de læser ganske givet med i de tråde, der har aktuel interesse. Her tænker jeg hovedsagligt på, at der er mange iværksættere indenfor ikke-boglige fag. Imidlertid har jeg ikke fået læs-op-funktionen til at virke i Google Chrome, som jeg benytter som browser. Der sker absolut intet, når jeg markerer tekst og trykker på knappen.