Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mellemregningskonto

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hvad gør man med mellemregningskontoen ved årsafslutning? - Skal den ikke nulstilles til næste års regnskab - eller have beløbet overført til en anden konto, som "hævet i virksomheden". Grunden til at jeg har noget posteret på mellemregningskontoen er fordi jeg har udbetalt løn til mig selv. Denne løn har jeg betalt B-skat af, som jeg så har posteret på kontoen for B-skat.

På forhånd tak

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:03

De fleste vælger at 0-stille mellemregningskontoen som noget af det allerførste i det nye regnskab. Alt, hvad der har været hævet på  mellemregningen, B-skat osv., kan føres over på egenkapitalkontoen eller - hvis det passer dig bedre - "hævet i virksomheden". Så længe kontoen ligger i gruppen "egenkapital".

Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:21

Super, mange tak for dit hurtige svar!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:52

Hvorfor egentlig nulstille den. Jeg vil jo mene at det er direkte dumt og kender heller ingen revisorer som laver nulstiling. Mellemregningskontoen er jo udtryk for et indestående som indehaveren kan hæve udenom hæverækkefølgen. Også i det efterfølgende år. Mellemregningskontoen indgår bare som en del af egenkapitalen.

I praksis er det dog de færreste virksomheder som tjener penge der har større beløb stående på mellemregningskontoen; Fordi de hellere vil opspare mest muligt i virksomhedsordningen og derved nedbringe deres hævninger mest muligt, fremfor at have dem stående på en mellemregningskonto eller en hensættelse til senere hævning.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57

Bent...ikke enig!

Alle revisorer jeg har berøring med nulstiller mellemregningskonti!

Det er helt normal praksis for personligt ejede virksomheder, herunder I/S`er!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:48

Det kan såmænd også godt være at vi taler forbi hinanden m.h.t. hvad der forstås ved  nulstilliing af mellemregningskonto. Hvis det vi taler om er at I opløser mellemregningskontoen ved at modregne den i årets hævninger o.l. så er jeg enig men hvis I derimod bare posterer den på indskudskontoen så er jeg ikke enig.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50

O.K. Bent...vi taler forbi hinanden......vi er enige!*S*

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)