Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Delvis udbetaling af pensinsopsparing før tid

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg overvejer at hæve lidt fra min pensionsopsparing før tid, til financiering af mit projekt.

Jeg er bekendt med 60% beskatning, og at der skal foreligge en aftale med arbejdsgiveren.

Men :

1) Kan jeg nøjes med at hæve f.eks 25% eller 50% af en pension.

2) Hvis det er fra en "gammel" pensionsordning ( tidligere arbejdsgiver ), skal der så stadigt foreligge en aftale med min nuværende arbejdsgiver ( ordingen står idag i en internetbank hvor jeg selv står for investeringerne).

3) Er der forskellige regler for rate- og kapitalspensioner hvis man vil hæve før tid.

4) Hvad koster det, har set "administrationsgebyrer" på 1000 - 2500 kr, men dækker de det hele ?

Og så iøvrigt....Godt Nytår!!

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52

Hej!

Hvis det er en obligatorisk ordning du har betalt til, kan den ikke hæves i utide......ellers i hvert fald

kun meget små beløb, mener at det er under 25tkt.

Tilmeldt 17. Aug 08
Skrevet kl. 15:22

Hej peter

Obligatorisk ordning, jeg er ikke helt sikker på hvad det betyder.

Det er en arbejdsgiverordning, men ved tidligere arbejdsgivere, som jeg har samlet og flyttet til en pensionskonto i et bank med speciale online børsmæglerselskab ( f.eks e-trade/saxo ).

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27

Hej Henrik!

Obligatorisk ordning, her tænker jeg på f.eks. funktionærpension, industripension mv.

Du er så nok nødt til at kontakte din bank for de nærmere betingelser for evt. opsigelse før tid.

Tilmeldt 17. Aug 08
Skrevet kl. 15:32

OK, det gør jeg

Tak for hjælpen og godt nytår !

/Henrik

Tilmeldt 17. Aug 08
Skrevet kl. 17:56

Hej Peter

Som lidt opfølgning har jeg været i kontakt med banken. Man kan godt få udbetalt et beløb i "utide" og betale de 60 i afgift. Man bestemmer selv beløbets størrelse, og behøver ikke arbejdsgivers tilladelse. Der er ingen forskel på kapital- og ratepension ved udbetaling i utide.

Man skal indsende skriftlig anmodning, hvoraf det fremgår, at man er klar over, at der trækkes 60% i afgift og at der er ekspeditionsgebyr.

Bemærk at der er tale om ældre pensionsordninger der er samlet i en netbank som e-trade og saxo

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21

Ja...den er god nok så, fordi under de obligatoriske ordninger kan man ikke.

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 02:00
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Men har du undersøgt om du kan få lov til at investerer dele af din pensions opsparing i dit firma eventuelt hvis firmaet er et Aps? eller i et eventuelt Holding selskab. Og du så ikke skal betale 60% i afgift

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:02

Jeg ved godt hvad du tænker på Morten (investering af pensionsmidler i unoterede aktier) men den går ikke medmindre der er 6 ejere og ingen af disse er familieforbundne, jf. at ejerandelen max. må udgøre 20% i det pågældende selskab.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:04

Prøver lige .... er i her stadig :o)

Ved i om man "hvis man bor i udlandet (sverige) kan få funktionærpension udbetalt før tid ? ?

Det er meget svært at finde noget på nettet om dette :o(

Håber i/eller en kan hjælpe

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)