Hej, håber der ser et par juridiske hjerner, der kan give mig nem hjælp. Spørgsmålet er meget simpelt : kan en spiritusbevilling være landsdækkende? SAGEN: Jeg påtænker at lave en mobil salgsvogn med varme drikke, deriblandt f.eks. også Irsk Kaffe. Denne vogn skulle jeg så kunne benyttes ved forskellige arrangementer landet over. Så sagens kerne er, om jeg er nødt til at søge spiritusbevilling ved hvert eneste arrangement i hver eneste politikreds, eller man kan få godkendt en spiritusbevilling, der knytter sig til mig (jeg er OVER 25!) og mit mobile salgssted??? |
Min forretnings partner og jeg er også ved at starte op med et rigtig spændende projekt, der indeholder alkohol.
Vi var hos det lokale bevillingsnævn for at høre om vi kunne få en landsdækkende spiritus bevilling og så grinede han hånligt af os og sagde nej. Og at vi i øvrigt ikke kunne få en til vores projekt og at vi nok bare skulle droppe det. Hvis vi skulle have til arrangementer rundt om i landet, så skulle vi søge ved hver enkelt politikreds, men vi skulle nok ikke forvente at få noget ud af det. Han var en meget positiv mand
Henrik