Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PhpMyadmin - Mysql - overførsel

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et lille problem. Jeg exportere en fil i excel format fra min database via phpMyadmin - åbner den i excel og retter få data til - udelukkende ændring af tal. Derefter skal jeg importere den igen men får følgende fejl:

Der ser ud til at være en fejl i din SQL-forespørgsel. MySQL-serverens fejlmelding der følger herunder, hvis der er nogen, kan også hjælpe dig med at finde problemet.

ERROR: Ukendt tegnsætnings-streng @ 355
STR: />
SQL: 
<html xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
xmlns:x="urn:schemas-microsoft-com:office:excel"
xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

osv osv osv

Er der en der kan gennemskue problemet, eller hvad jeg gør galt, er det i eksporten at jeg gør noget forkert elleri importen ?

Jeg kan se at tabellerne alle undtagen én kører med latin1_swedish_ci - derfor prøvede jeg også at importere filen og ændrede tegnsætningen fra utf8 til latin1 - men det gav følgende fejl

SQL-forespørgsel:

bruger_id plusannonce plusannonce_udloeb plusannonce_funktioner id hits oprettet titel

MySQL returnerede: Dokumentation

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '<html xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
xmlns:x="urn:schemas-mic' at line 1

Filen jeg importere er på 3.939kb.

Hvad gør jeg ??

vh Thomas

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 23:54

Forsøger du at importere en excel fil i phpMyAdmin?

Det skal nok være en .sql fil.

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 08
Skrevet kl. 00:03

ok, troede at man kunne eksportere en xl fil og deerefter importere den igen - men jeg kan jo ikke eksportere som sql og så rette i den - der er så mange data der skal rettes i tabllerne og det er nemmere i en xl fil - og bagefter importere den igen som sql.

Tilmeldt 21. Aug 06
Fra  WebSafe Skrevet kl. 00:07

Ja, det er nemmere at rette i, men det går ikke at importere en excel fil som sql.

Skal lige siges at jeg ikke har set det problem før, så jeg kan ikke udtale mig med absolut sikkerhed. Men det er åbenbart allerede i første linie af den importerede fil at du får en fejlmelding, så jeg tror at formatet er årsagen.

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 00:11

Kan du ikke eksportere den som en commasepareret?
Så kan du åbne den i excel, tilrette og gemme den som en csv som jo er et commasepareret format.
Så skulle du kunne hive den ind igen...

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 08
Skrevet kl. 00:11

Ja, det gir vel mening, men måske man så kan exportere til en cvs fil og så arbejde i xl med den og overføre tilbage´igen i cvs fil - men jeg må prøve mig fre - er der andre med problemet hører jeg gerne.

Tilmeldt 21. Aug 06
Fra  WebSafe Skrevet kl. 00:13
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 00:13

Men kan ikke helt forstå hvorfor du vil rette dine data via excel.
Der findes f.eks. NaviCat.
Med det, kan du rette direkte i tabellerne ligeså nemt som i excel.

Tilmeldt 21. Aug 06
Fra  WebSafe Skrevet kl. 00:17

Det er ikke alle udbydere der tillader import i CVS - bedst at tjekke phpMyAdmin opsætningen inden en evt. arbejdskrævende konvertering ...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)