Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor søges

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det Henrik! Det varmer sgu lille juleaften.

Og i lige måde

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:40

Peter - Revisor:

Hej Kenneth!

Og hvori skulle gulerodden så bestå, når i ikke vil bruge revisor?

Jeg forstår så sandelig godt Kenneths mulige frustrationer overfor dette svar. Ja en skattefri virksomhedsomdannelser er da en engangsopgave for en revisor hvis kunden vil fravælge revisor efterfølgende men hvad så. Det man kan sige er at det er forholdsmæssigt dyrere hvis en revisor skal påtegne en vurderingsberetning for en virksomhed som han ikke har noget kendskab til på forhånd, og det kendskab revisoren får til virksomheden i sit arbejde vil ikke kunne bruges til noget efterfølgende.

Men hermed ikke være sagt at det ikke kan laves. Jeg laver selv adskillige virksomhedsomdannelser og for mig er det da enkeltopgaver bortset fra at det ofte følges op af en skattefri anpartsombytning og muligvis en spaltning hvis der er flere ejere.

Kontakt mig igen Kenneth. Jeg har lavet flere omdannelser for folk som ikke er kunder hos revisionsfirmaer. Der har jeg så typisk brugt min forgænger i Skat &Råd og det har kunnet holdes nede på et fornuftigt niveau naturligvis afhængig af virksomhedens omfang. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48

Ja...sådan er vi jo forskellige...Bent!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 13:04

Hej

At en virksomhed skal bruge en gulerod fra mig til at løse en engangsopgave må jeg ærligt indrømme at jeg ikke forstår, men det er jo et valg man tager. Personligt ville jeg foretrække et "Nej tak vi udfører ikke engangsopgaver", i stedet fx en overpris fordi jeg ikke vælger revisor....men igen ...... sådan er vi så forskellige.

Løsning blev en revisor i København der ville gøre det for 3000 kr. + moms (vurderingen) også opretter vi selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11

Kenneth...nu synes jeg altså, at du skal være fair!

Jeg har i den seneste PM`er til dig klart tilkendegivet vores holdning.

Så...det er ikke noget, der kommer bag på dig...eller?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 13:41

Hej Peter

Jeg forstår ganske enkelt ikke din reaktion og at jeg ikke skulle være fair. I din PM forklarede du Jeres prioritet og fred være med det, derfor behøver vi vel ikke være enige om fremgangsmåden.

Faktum er at jeg opretter et indlæg hvor jeg søger en revisor til en enkelt opgave. Din reaktion er at du beder om yderelige motivation/gullerod til at tage opgaven. Skal jeg være helt ærligt så forstår jeg ikke hvorfor du skriver indlægget når du tydeligtvis nedprioritere disse opgaver, og personligt syntes jeg det er lidt frækt at bede en potientel kunde om yderelige motivation for at tage opgaven.

Senere skriver du at det ikke giver ret til en super pris....det har jeg ikke spurgt om.

Faktisk skrev jeg en PM til dig 2 dage før indlægget blev oprettet.....om et tilbud, og min konklusion på dit indlæg her på amino, var derfor at jeg blev nedprioriteret i din virksomhed, fordi jeg ikke lægger yderligere opgaver.

Herrer gud du er i din fulde ret til at fravælge mig som kunde eller nedprioritere opgaven men jeg mangler helt ærlig forståelse for, hvorfor du besvare min opgave, der er jo trods alt andre der gerne vil byde ind.  

Der er intet der er kommet bag på mig, men hvorfor er jeg ikke fair når jeg blot tilkendegiver min holdning? At jeg ikke er fair fordi vi ikke er enig.....forstår jeg ikke.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:45

Det lyder som en intern diskussion mellem jer to. Men nu skriver du at du har fundet en revisor som vil lave det for 3.000 kr. Det får alarmklokkerne til at ringe hos mig. Jeg kender ikke din virksomhed men der er meget andet revisorarbejde i en omdannelse end at lave en vurderingsberetning, herunder ikke mindst dispositioner i relation til virksomhedsordningen m.v. og hvis vedkommende ikke ved hvad han laver kan det gå grueligt galt. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 13:51

Virksomheden har eksisteret i 2 måneder og vi taler om 84 posteringer, det er det prisen er givet udfra.

Så jeg håber da ikke jeg har valgt "nitten", han var nu heller ikke det billigste tilbud der kom.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55

Never mind...Kenneth....jeg fik jo så aldrig svar fra dig.....udover du lige skulle vende tingene med dine partnere!

Bortset fra det....må jeg give Bent ret...det lyder "usandsynligt billigt"

Jeg vil nu også råde dig til at passe på.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:00

Peter - Revisor:

Never mind...Kenneth....jeg fik jo så aldrig svar fra dig.....udover du lige skulle vende tingene med dine partnere!

Bortset fra det....må jeg give Bent ret...det lyder "usandsynligt billigt"

Jeg vil nu også råde dig til at passe på.

Hej Peter.

Hvad skal han være særligt opmærksom på i denne faresituation med tilbud der er "usandsynligt billigt" ?

Det du mener er at det ikke kan lade sig gøre og derfor vil du råde ham til at vælge en anden revisor der tager det dobbelte så han ikke bliver taget i røven? Hvis det ikke er din holdning vil jeg gerne kende nogle af faresignalerne man skal holde øje med ved en for billig leverandør.

Men jeg er enig - det er da billigt så du må da gerne oplyse hvilken revisor du har brugt og bagefter hvordan det gik.

VH Jørgen Olsen

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)