Tusind tak for det Henrik! Det varmer sgu lille juleaften. Og i lige måde |
Peter - Revisor:Hej Kenneth!
Og hvori skulle gulerodden så bestå, når i ikke vil bruge revisor?
Jeg forstår så sandelig godt Kenneths mulige frustrationer overfor dette svar. Ja en skattefri virksomhedsomdannelser er da en engangsopgave for en revisor hvis kunden vil fravælge revisor efterfølgende men hvad så. Det man kan sige er at det er forholdsmæssigt dyrere hvis en revisor skal påtegne en vurderingsberetning for en virksomhed som han ikke har noget kendskab til på forhånd, og det kendskab revisoren får til virksomheden i sit arbejde vil ikke kunne bruges til noget efterfølgende.
Men hermed ikke være sagt at det ikke kan laves. Jeg laver selv adskillige virksomhedsomdannelser og for mig er det da enkeltopgaver bortset fra at det ofte følges op af en skattefri anpartsombytning og muligvis en spaltning hvis der er flere ejere.
Kontakt mig igen Kenneth. Jeg har lavet flere omdannelser for folk som ikke er kunder hos revisionsfirmaer. Der har jeg så typisk brugt min forgænger i Skat &Råd og det har kunnet holdes nede på et fornuftigt niveau naturligvis afhængig af virksomhedens omfang.