Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor søges

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi er ved at starte et ApS og skal i den forbindelse have fundet en revisor. Først og fremmest skal den enkeltmandsvirksomhed der skal omdannes....vuderes og dernæst skal den omdannes til et ApS.

Vi har vedtægter og anpartsoverenskomst.

Vi ønsker at fravige revisionspligten og skal som sådan ikke bruge en revisor på længere sigt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11

Hej Kenneth!

Og hvori skulle gulerodden så bestå, når i ikke vil bruge revisor?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17

Peter - Revisor:

Hej Kenneth!

Det må vel være en eller anden form for timepris eller pris for opgaven.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:18

Peter,

Problemet er jo at der skal bruges en revisor til at skrive unde på vurderingen af enkeltmandsfirmaet i forbindelse med en omdannelse til aps. Men ja ingen gulerod for at høvle en god pris af.

Henrik

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 20:31

Peter - Revisor:

Hej Peter

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Det er en betalt opgave som alt andet og som sådan er det vel gulerod nok?

Det er blot en opgave jeg skal have løst nu og her og leder efter en der kan klare det! Men prøv lige at forklar hvad du mener med gulerod.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

Hej Kenneth!

Som Henrik skriver.........mener jo så bare, at det er en engangsopgave......og dermed ingen superpris.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 21:18

Kenneth Boysen:

Hejsa

Vi er ved at starte et ApS og skal i den forbindelse have fundet en revisor. Først og fremmest skal den enkeltmandsvirksomhed der skal omdannes....vuderes og dernæst skal den omdannes til et ApS.

Vi har vedtægter og anpartsoverenskomst.

Vi ønsker at fravige revisionspligten og skal som sådan ikke bruge en revisor på længere sigt.

Hej Kenneth Boysen.

Hvad er det for en type aktiver du skal sælge til dit ApS ?

Umiddelbart lyder det som en opgave for en lokal revisor hvorend du holder til - hvis du altså ikke stifter med kontant kapitalindsprøjtning.

Det er bare at kontakte den første og den bedste i telefonbogen - og Peter har ret i at du kommer til at betale det hvide ud af øjnene for sådan noget småtteri - sådan er livet. Til gengæld slipper du for at blive flået af en revisor senere hvis du kan styre dine finanser selv :-)

Hvis Peter er leveringsdygtig og han kan tilbyde sin hjælp jvf sin prisliste og det er den midterste takst (850kr pr. time) han vil bruge i dette tilfælde - ligger han rent faktisk i den billige ende og må derfor være at anbefale.

Held og lykke med dit ApS - jeg formidler i ny og næ denne slags ydelser, men når du ikke har brug for andet vil det være synd hvis jeg skulle ind over - derfor deltager jeg ikke selv i denne budrunde.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 21:35

Selvfølgelig har Henrik ret, på den anden side har jeg aldrig spurgt til super priser...bare et tilbud :)

Som jeg også har fået :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 21:41

Hej Jørgen

Tak for anbefalingen. For lige at besvare dit spørgsmål, så er aktiverne en enkeltmandsvirksomhed +  65000 kr.

Er der nogle steder man kan se hvad der har værdi og hvad der ikke har værdi? Tænker lidt på hvis man har brugt, fx 100000 kr. til at starte en virksomhed, jaså er der måske 65000 kr. i varelageret, som nok har samme værdig, men hvis man har købt for 10000 kr. i printer papir (lidt voldsomt :)), jaså er det vel ikke 10000 kr. værd mere.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:16

Kenneth,

Der er desværre ingen bog som du kan slå det rigtige svar op i. Når det kommer til værdien af aktiver er det hvad du kan få revisor til at stå inde for. Det er i bund og grund ham, der skal kunne stå på mål med hans underskrift på vurderingen.

Glædelig jul til dig Kenneth - og jeg glæder mig til at følge din virksomhed fremover. Det er spændende at følge og selv synes jeg du har har noget meget!

Henrik

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)