Jeg har startet et ApS og indskudt 125.000 beskattede kroner
Efterfølgende har jeg faktureret for 125.000 (så nu står der 250.000 på kontoen)
Nu vil jeg gerne trække 125.000 kr. ud (i udbytte eller lignende)
Jeg har hørt at man kan gøre dette på en måde således, at man trækker det oprindelige indskudskapital på 125.000 kr. ud uden (igen) at skulle betale skat af dette. (sælger jeg senere virksomheden så bliver jeg til gengæld der beskattet af det fulde beløb)
Af andre har jeg imellemtiden fået at vide, at de oprindelige 125.000 beskattede kroner først kan blive udbetalt til mig, uden at betale skat igen, når jeg lukker selskabet
Er der nogen der kan hjælpe mig med at afklare dette tvivlsspørgsmål?
Jeg er dog ikke ekspert på det område, men har du ikke altid mulighed for at trække dit indskud ud uden at skulle betale skat af det? Det er kun når du trækker mere ud ind du har skudt ind du skal betale skat af overskudet?
Ellers betaler du jo skat af pengene 2 gange.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Du har ret i at du ikke bliver beskattet af allerede beskattede kroner så hvis du valgte at lukke virksomheden ville du kun skulle beskattes af de 125.000 som du har tjent i virksomheden. Først i virksomheden og derefter privat som likvididationsudbytte.
vælger du derimod at betale 125.000 i udbytte nu vil du blive beskattet privat af de 125.000.
Af andre har jeg imellemtiden fået at vide, at de oprindelige 125.000 beskattede kroner først kan blive udbetalt til mig, uden at betale skat igen, når jeg lukker selskabet
Er der nogen der kan hjælpe mig med at afklare dette tvivlsspørgsmål?