Hejsa! Findes der et freewareprogram (GNU/GPL) lidt a la MS publisher eller indesign? jeg kan finde en hele del tekstbehandlingsprogrammer og fotoprogrammer men igen Layoutprogrammer :-) På forhånd tak Mette |
Publisher / indesign som freeware?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Online markedsføring - Marketingzonen.dk
Fandt noget der hedder Scribus, du kan se det her: http://www.scribus.net Den er lavet til både Linux, Windows og Mac - windowsversionen finder du på Scribus Windows Kender det ikke selv, så kan hverken sige noget for eller imod. Venligst Johnny |
wow.. tak.. det ser ud til at det er lige det jeg mangler :-) MVH Mette |
Før du laver et mesterværk i dit nye program, skal du lige sikre dig, at du kan gemme eller eksportere i et format, som dit trykkeri kan håndtere. Du skal også sikre dig, at du kan styre opløsningen af billederne. Det vil være ærgerligt, hvis billederne bliver dårlige - f.eks. ved for hård komprimering ved konvertering til pdf. mvh Hans |
Ok.. tak... Jeg bruger PDFcreator til at lave pdf''er med... Men hvis materialet blot skal bruges på en skærm så har det ikke så stor bedtydning, har det? Jeg er igang med at sammensætte en vejledning til hvordan man selv kan lave annoncer m.m. i gratis programmer. Så man kan klare sig selvom man ikke lige har Adobe eller photoshop :-) Så jeg skal selv først lige teste programmerne inden jeg anbefaler dem... Så hvis der er andre ting jeg skal være opmærksom på så hører jeg da gerne nogle fif! :-) 1000 tak Mette |
Til skærmbrug er det vigtigste, at billeder har præcis den størrelse, de skal ende med at have på skærmen, så browseren ikke skal til at skalere dem. Det kan de nemlig let blive uskarpe og dårlige af. mvh Hans |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)