Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godkendte svar, foreslåede svar - Hvad er nu det for noget.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ser jeg lige at folk kan gå ind og godkende svar, samt foreslå svar som "foreslået svar". Det er vel forhåbentlig en joke. Mange problemstillinger er der ikke nogle entydige svar på, og særligt indenfor jura og skat er der ikke noget der er sort og hvidt. En spørger vil typisk gå ind og godkende et svar hvis han får det svar han gerne vil have, men hvem siger det er rigtigt.

Så kan man ligeså godt lave tip en 13'er o.l.

Det må være en ommer  Smile    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 00:42

Det er jo lavet til brugerenes fordel, så man på lettere spørgsmål, hurtigt kan finde svaret uden at skulle kigge fem siders skriverier igennem. Hvis man mener at et svar man ser er forkert, eller ikke nuanceret nok, bør man skrive et bedre svar, og trykke "foreslå som svar".

Jeg tror du har ret i at man tit selv "hører hvad man vil høre", men skal jeg finde svar i et skattespørgsmål eller juridisk spørgsmål, vil jeg nok læse mere end et kort svar, hvor der står "Ja - Det kan du sagtens.." hvis jeg kan se at der er 20 indlæg i tråden.

Jeg går også ud fra at der er nogle moderatorer på amino som prøver på at hindre at brugere vælger "forkerte" svar.

Jeg syntes det er en fin problematik du bringer op, men i modsætning til dig, syntes jeg featuren er brugbar og bevaringsværdig. Det skal jo også nævnes, at man bør bruge "diskusionstråden" fremfor "spørgsmålstråden" i sager hvor der er uenighed.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 01:26

Funktionen er netop kun til spørgsmål hvor der kan gives et præcist svar - ikke til de sædvanlige oplæg til debat eller spørgsmål som "hvad synes I om min ide". Smile Det er dog ikke alle der har forstået meningen med den, og den bliver derfor også brugt til andre ting.

I hjælpe-wiki'en her står der lidt om forskellen på de to måder at oprette en tråd på.

~
Anja

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 01:35

Det er selvfølgelig ikke altid man ved om et spørgmål har flere svar når man stiller det... Og som det ser ud lige nu, kan jeg ikke finde ud af at ændre trådtype. Det prisværdige ville selvfølgelig være hvis nogen skrev en objektiv opsumering, og trådstarter accepterede denne som gældende svar.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:30

Det der er mest komisk er at der er en del der foreslår deres eget som et svar. Det burde ikke være muligt. Det burde kun være andre der kunne sige " ja... hans svar er godt... det vil jeg foreslå".

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:11

Niels Henriksen:

Det der er mest komisk er at der er en del der foreslår deres eget som et svar. Det burde ikke være muligt. Det burde kun være andre der kunne sige " ja... hans svar er godt... det vil jeg foreslå".

Det sker automatisk når de klikker på den store grønne Svar-knap som spørgsmåls-debatter har.
Prøv selv her: http://www.amino.dk/forums/p/49363/294617.aspx

Så det er altså ikke små selvforherligende debattører, men systemet som gør det :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 17:38

Niels Henriksen:

Jeg syntes nu heller ikke der er noget pirnicpielt galt i at foreslå sit eget svar. Hvis man ved at det er korrekt og entydigt, er det jo kun en hjælp til andre brugere som skal prøve at finde svar på deres spørgsmål. Det er selvfølgelig lidt tamt hvis folk foreslår deres eget dårlige svar, men det er vel kun noget vi andre kan grine lidt af. Det er i sidste ende trådstarteren der afgør hvem der svarer bedst på dennes spørgsmål.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:19

Anja Lysholm:

Funktionen er netop kun til spørgsmål hvor der kan gives et præcist svar - ikke til de sædvanlige oplæg til debat eller spørgsmål som "hvad synes I om min ide". Smile Det er dog ikke alle der har forstået meningen med den, og den bliver derfor også brugt til andre ting.

I hjælpe-wiki'en her står der lidt om forskellen på de to måder at oprette en tråd på.

~
Anja

Men i og med at funktionen som du siger også bliver brugt til andre ting, går lidt af ideen så ikke af.

Hvis vi taler om holdningsspørgsmål og fif så kan jeg såmænd godt se ideen bag funktionen men taler vi om spørgsmål m.v. indenfor mit eget område (skat & rådgivning) der er "opgaven" egentlig ikke blot at svare på et spørgsmål, og svare rigtigt. Det er i lige så høj grad at svare på de spørgsmål som der ikke stilles og vurdere hvad der ligger bag spørgsmålet. Dvs. at sætte sig i spørgerens sted og pejle sig ind på hvad det egentlig er vedkommende ønsker/vil have svar på. Her taler vi naturligvis ikke om opgørelse af befordringsfradrag m.v. men mere rådgivningsorienterede løsninger.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)