Nu ser jeg lige at folk kan gå ind og godkende svar, samt foreslå svar som "foreslået svar". Det er vel forhåbentlig en joke. Mange problemstillinger er der ikke nogle entydige svar på, og særligt indenfor jura og skat er der ikke noget der er sort og hvidt. En spørger vil typisk gå ind og godkende et svar hvis han får det svar han gerne vil have, men hvem siger det er rigtigt. Så kan man ligeså godt lave tip en 13'er o.l. Det må være en ommer |
Det er jo lavet til brugerenes fordel, så man på lettere spørgsmål, hurtigt kan finde svaret uden at skulle kigge fem siders skriverier igennem. Hvis man mener at et svar man ser er forkert, eller ikke nuanceret nok, bør man skrive et bedre svar, og trykke "foreslå som svar".
Jeg tror du har ret i at man tit selv "hører hvad man vil høre", men skal jeg finde svar i et skattespørgsmål eller juridisk spørgsmål, vil jeg nok læse mere end et kort svar, hvor der står "Ja - Det kan du sagtens.." hvis jeg kan se at der er 20 indlæg i tråden.
Jeg går også ud fra at der er nogle moderatorer på amino som prøver på at hindre at brugere vælger "forkerte" svar.
Jeg syntes det er en fin problematik du bringer op, men i modsætning til dig, syntes jeg featuren er brugbar og bevaringsværdig. Det skal jo også nævnes, at man bør bruge "diskusionstråden" fremfor "spørgsmålstråden" i sager hvor der er uenighed.