Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg skrevet et godt salgsbrev?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Regnskabsskolen skal her mellem jul og nytår udsende et salgsbrev til en gruppe selvstændige inden for bogholderi og regnskab - primært freelance bogholdere. Sammen med brevet vil der komme en folder om kurset, jeg tilbyder. Den er i trykken nu.

Jeg synes, det er et svært brev at skrive, fordi jeg helst vil skrive en hel roman - der er så meget at fortælle. Men jeg ved jo godt, at man skal formulere sig kort og klart.

Derfor vil jeg gerne bede om feedback på salgsbrevet, som ligger her:

http://regnskabsskolen.dk/salgsbrevbogholdere.pdf

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser fint og nydeligt ud, har lige skimmet teksten og den er tilpas "lang"

Nu har jeg et andet spørgsmål, er i  blivet et A/S?

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Et par hurtige kommentarer og forslag:
Jeg tænker, at formålet for en bogholder eller regnskabsfører med at tage en diplomuddannelse er, at han/hun får den nyeste viden og således kan give sine kunder en bedre regnskabsmæssig assistance.
Derfor er jeg lidt usikker på, om formuleringen "Få et fagligt forspring" er skarpt nok - det er i hvert fald en smule ukonkret.
Jeg tror desuden, at det er en dårlig idé at skrive "for bogholderiet novicer tilbyder vi et forkursus" som du gør 2/3 nede i teksten. 
Det trækker værdien af et Diplomkurses ned i jordhøjde, hvis personer, der er helt blanke på bogholderi, kan gøre sig klar til diplomkurset ved at tage et forkursus. Hvis du ønsker at komme i kontakt med de bogholderimæssige novicer til et forkursus-forløb, så må du efter min mening sende et særskilt salgsbrev ud til dem

Opbygget efter AIDA-modellen har jeg følgende forslag:

Attention-feltet (overskrift)
Andre forslag til overskrift (du kan plukke i forslagene eller smide dem alle over højre skulder): 

Bliv Danmarks skarpeste bogholder og få diplom på din viden (den lidt reklamesmarte :-)
Få den nyeste viden inden for regnskabsføring og bliv uundværlig for dine kunders forretning
Bliv uundværlig for dine kunders forretning med en diplomuddannelse for bogholdere
Kom forrest i regnskabet og bliv uundværlig for dine kunders forretning
Diplomuddannelse giver dig et regnskabsmæssigt forspring
Bliv uundværlig for dine kunders forretning - diplomuddannelse giver dig helt ny viden 

Interest-toppen af salgsbrevet, hvor du skaber interesse
Efter min mening bliver du for hurtigt teknisk om indholdet i kurset.
Jeg tror det vil være en god ide at fortælle din målgruppe om de fordele, som de får som udbytte af kurset.

Eksempel: 
De regnskabsmæssige muligheder og redskaber ændrer sig konstant.
Med Regnskabsskolens Diplomkursus kan du udføre bogholderi og regnskabsføring med ny viden og redskaber, der både vil gøre dine kunders forretning stærkere og gøre dig uundværlig som sparringspartner.
Et højt fagligt indhold og fokus på IT-løsninger er to kendetegn ved Regnskabsskolens Diplomkursus for bogholdere. Regnskabsskolen tilbyder Danmarks eneste samlede kursusforløb for bogholdere som afsluttes med 5 timers diplomeksamen.
(Tilføj selv yderligere tekst)

Desire - nu skal læseren ønske at købe
På kurset vil du møde spændende og realistiske cases med udfordringer inden for løn og
personaleadministration, valuta, lager, afstemning, ledelsesrapportering og meget mere. Sidst i
forløbet flytter vi fokus fra det almindelige bogholderi til den regnskabsmæssige styring af en
virksomhed og arbejder med værdiansættelser, betalingsstandsning og konkurs, salg, ejerskifte,
årsrapport og skat. Du udvider dit faglige netværk, samtidig med at du øger din viden og får
redskaber til at skabe en endnu bedre økonomistyring for dine klienter.
Kurset er tilrettelagt for deltagere med nogen erfaring med bogholderi. Kurset varer 18-23 kursusdage, fordelt på 8-10 måneder.
Læs mere om dette og de øvrige moduler i Diplomkurset for bogholdere i
den vedlagte folder.

 

 

 

 

Action - handling 
Det er okay at skrive, at de kan kontakte dig angående kurset.
Men jeg mener, at du desuden skal gøre opmærksom på, at du vil tillade dig at tage kontakt til virksomheden i løbet af den kommende uge.
Det virker både professionelt og tvinger læseren til at tage stilling til brevet, da han/hun jo nu ved, at du vil ringe og "forlange" et svar.
 

 


 

 

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til Bertil. Jeg starter forfra (igen), der er flere af de ting, du nævner, som vil være klare forbedringer...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Jeg står tilbage med ét væsentligt spørgsmål efter at have læst dit salgsbrev: "What's in it for me?"

Hvis jeg forestiller mig, at jeg har en lille bogholderivirksomhed (det har jeg heldigvis ikke), har jeg brug for at vide meget præcist, hvordan jeg forbedrer min forretning ved at tage denne uddannelse. Kan jeg arbejde hurtigere? Kan jeg håndtere nye kundegrupper? Hvordan og hvor hurtigt kommer den investerede tid og økonomi tilbage? Hvad kan jeg bruge diplomet til?

Din beskrivelse af kursusindholdet er fin, og jeg kan jo let finde det endnu mere konkret på din hjemmeside.
Hvis jeg skal reagere på dit brev, vil jeg formentlig i forvejen være på udkig efter et kursus - ellers vil jeg nok ikke investere så megen tid i at blive klogere. Hvis du er enig med mig i den forudsætning, kan du lige så godt lægge den op i den catchy overskrift. Overskriften skal derfor udtrykke, at dette er "kurset, du har ledt efter".
Én grund til at søge efter et godt kursus kunne være, at man har en medarbejder, som man gerne vil holde på. Hvis dit hovedsigte er at sælge opkvalificering til virksomhedens ansatte, skal du måske også lægge denne oplysning meget tidligt. Alle, som har ansatte, tænker på, hvordan de kan forkæle dem på en måde der oven i købet skaber ekstra værdi i virksomheden.
Din overskrift kunne derfor passende dreje sig i retning af:

Hvem af dine medarbejdere har fortjent en diplomuddannelse?

I en virksomhed uden ansatte, vil svaret være "Mig" - og så virker overskriften alligevel. Den får dig til at visualesere dig selv eller din ansatte med et diplom i hånden og et smil på læben.

I Interest-afsnittet, skal jeg have svar på, hvilken værdi jeg tilfører min virksomhed. Hvad får jeg, som jeg ikke har i forvejen?

I Desire-afsnittet, skal der lidt ekstra i posen. Det er her du sætter ord på værdien af at danne et netværk på det hold, du går på. Det giver dig den ekstra værdi, at du altid har nogen, du lige kan ringe til og stille et fortroligt spørgsmål. Hvis der er andre "uforudsigelige" fordele,  skal det også frem her.

Action.
Regnskabsvirksomheder har (i modsætning til mange andre virksomheder) stadig en fax, og de er fortrolige med den som kommunikationsmiddel.
Du kan måske have gavn af at lave en "jeg vil gerne høre mere"-kupon for neden, som kan udfyldes med kontaktperson og telefonnummer, hvorefter dokumentet faxes retur til jer. Måske kan du hægte en lodtrækning i enden af fax-svarene?

God vind med dit gode projekt.

mvh Hans

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Også mange tak til Hans. Det giver stof til eftertanke - hvor mange uforudsigelige fordele kan jeg egentlig liste op?

Det er svært, synes jeg. Jeg tror, jeg må lave to forskellige breve og se, om der så er forskel - f.eks. med to forskellige overskrifter. Så alle fra A-K får en slags brev og dem fra L-Å får en anden slags brev. Puh ha, det hele skulle gerne være klar og med hjem i dag, så jeg kan pakke, så snart folderne kommer fra trykken.

:-) Anette

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)