Hej Anette
Jeg står tilbage med ét væsentligt spørgsmål efter at have læst dit salgsbrev: "What's in it for me?"
Hvis jeg forestiller mig, at jeg har en lille bogholderivirksomhed (det har jeg heldigvis ikke), har jeg brug for at vide meget præcist, hvordan jeg forbedrer min forretning ved at tage denne uddannelse. Kan jeg arbejde hurtigere? Kan jeg håndtere nye kundegrupper? Hvordan og hvor hurtigt kommer den investerede tid og økonomi tilbage? Hvad kan jeg bruge diplomet til?
Din beskrivelse af kursusindholdet er fin, og jeg kan jo let finde det endnu mere konkret på din hjemmeside.
Hvis jeg skal reagere på dit brev, vil jeg formentlig i forvejen være på udkig efter et kursus - ellers vil jeg nok ikke investere så megen tid i at blive klogere. Hvis du er enig med mig i den forudsætning, kan du lige så godt lægge den op i den catchy overskrift. Overskriften skal derfor udtrykke, at dette er "kurset, du har ledt efter".
Én grund til at søge efter et godt kursus kunne være, at man har en medarbejder, som man gerne vil holde på. Hvis dit hovedsigte er at sælge opkvalificering til virksomhedens ansatte, skal du måske også lægge denne oplysning meget tidligt. Alle, som har ansatte, tænker på, hvordan de kan forkæle dem på en måde der oven i købet skaber ekstra værdi i virksomheden.
Din overskrift kunne derfor passende dreje sig i retning af:
Hvem af dine medarbejdere har fortjent en diplomuddannelse?
I en virksomhed uden ansatte, vil svaret være "Mig" - og så virker overskriften alligevel. Den får dig til at visualesere dig selv eller din ansatte med et diplom i hånden og et smil på læben.
I Interest-afsnittet, skal jeg have svar på, hvilken værdi jeg tilfører min virksomhed. Hvad får jeg, som jeg ikke har i forvejen?
I Desire-afsnittet, skal der lidt ekstra i posen. Det er her du sætter ord på værdien af at danne et netværk på det hold, du går på. Det giver dig den ekstra værdi, at du altid har nogen, du lige kan ringe til og stille et fortroligt spørgsmål. Hvis der er andre "uforudsigelige" fordele, skal det også frem her.
Action.
Regnskabsvirksomheder har (i modsætning til mange andre virksomheder) stadig en fax, og de er fortrolige med den som kommunikationsmiddel.
Du kan måske have gavn af at lave en "jeg vil gerne høre mere"-kupon for neden, som kan udfyldes med kontaktperson og telefonnummer, hvorefter dokumentet faxes retur til jer. Måske kan du hægte en lodtrækning i enden af fax-svarene?
God vind med dit gode projekt.
mvh Hans