Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sandwichbar

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det skulle man syntes...

Hvis man nu åbner sådan et sted, giver man så sig selv en fast månedsløn fra starten af ???

Og de penge man låner, kører renter og afdrag også ind over firmaet hver måned??

Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:59

Ja... - så enkelt er det.

Vær dog opmærksom på at du ikke kan trække egen løn fra nogen steder Big Smile

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Skrevet kl. 20:19

Nu har jeg glemt hvad det hedder, men man laver jo altid en plan over ca udgifter og indtægter, som man skal have med i banken...

Kan man finde nogle programmer på internettet som kan hjælpe med det ??

Fra Söderhamn (Sverige)
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:42

En anden måde du kan gøre det på, er ved og lave dem hjemme også ha nogle aftaler med nogle firmaer hvor du kan gå rundt og sælge dem, så kan du også ta sodavand og snak med, bare en ide herfra

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Skrevet kl. 12:06

Det kunne man også, synes bare det virker lidt mistænkeligt at komme ud til firmaer og tilbyde sandwiches som man står og laver derhjemme, det virker ikke så professionelt.. Jeg vil jo også gerne have alm kunder ind fra gaden...

Der er ikke nogen som kender til branchen, som ved hvilke udgifter der ca er ??

Desuden kan jeg heller ikke finde ud af hvor mange sandwiches der ca vil blive solgt om dagen. Der bor ca. 11.000 mennesker i Skagen, plus et sommer season med over 50.000 turister hver dag...

Lad os sige at jeg ca har faste udgifter hver måned på 80.000 kr ( Løn, afdrag lån, husleje, diverse omkostninger). Tror i det vil kunne løbe rundt, hvis en sandwich ca koster 10 kr at lave og koster 30 - 45 kr... ???

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 11:22

Så skal du sende 2000 sandwiches om måneden for at klare 80.000 kr. (sandwichen er sat til 40 kr. stk.)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:57

Hej

Allerførst,  så skal du have fundet et lokale som kan godkendes som sandwichbar. Der er rigtigt mange krav der skal være opfyldt, og hvis ikke du kan finde noget der tidligere har været benyttet til fødevarer, - så bliver det op ad bakke med at få en sandwichbar til at løbe rundt. Du skal både have tilladelse fra udlejeren og så senere godkendes af fødevareregionen når lokalerne er indrettet. Man kan ikke lave mad i sit private køkken til videresalg, så selve forretningslokalerne skal godkendes, herunder kan noget så enkelt som udsugning i en gammel bygning koste kassen. Det kunne være én af årsagerne til at der ikke findes en sandwichbar nu ;-)

Vedr. maskiner kan du på Den Blå Avis finde prisniveauet på brugte maskiner, - der er masser til salg og du kan også finde leverandører af nyt udstyr hvor du kan rekvirere brochurer. Der er også muligheder for at lease udstyret, og der findes producenter af fødevarer der lejer udstyr ud mod at du køber råvarerne hos dem, og så blot selv skaffer den friske grønt. Alt det afhænger selvfølgelig af dit koncept.

Du skal også selv have taget nogle kurser i renlighed og omgang med fødevarer, men i første omgang ville jeg kigge lidt på mulighederne for overhovedet at finde et egnet lokale på et passende sted i byen. Der må jo være rift om lokalerne i en så driftig by.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage job i en anden café/sandwichbar imens du får stablet en plan på benene/kigger på lokaler. Så kan du være heldig at få betalt dit kursus samtidig med at du får indsigt i branchen, samt ikke mindst svindet. Tro mig, det er slet ikke så enkelt endda som det ser ud på den anden side af disken. Når så mange går under er det fordi de tænker på hvor svært det mon kan være at smøre en bolle og brygge en kop kaffe, og så bliver de klogere på den dyre måde......

/MIchael

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Skrevet kl. 19:15

Hejsa

Tak for et rigtig godt svar, nu er jeg helt blevet usikker på om det er noget alligevel. Det lyder som om der er tusind ting der skal styr på først, samt at det faktisk ikke er så nemt som det ser ud..

Jeg er godt klar over at det jo er meget forskelligt hvad der bliver solgt hver dag, så nogle dage vil man sikkert købe for meget og smide en del ud..

Men troede egentlig det var en rimelig simpelt koncept hvis man kan sige det, når man først kom igang..

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 00:01

Hej Kim

Det er simpelt nok, når du har fundet det rigtige setup, være der en mdr eller 2, så skal det hele nok køre.

Det burde at være muligt at etablere en sandwich shop i skagen, kunde grundlaget er der da helt sikker om sommeren:-) Is og sandwich .

Hvis det er alt for uoverskueligt laves dks bedste sandwich/bagel på http://www.thebagelco.dk/ , de tilbyder franshice. Og deres koncept er så super gennemført, og simpelt på en gang. I kbh står folk i kø året rundt helt ude på gaden for at få en. det var måske en mulighed?

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Skrevet kl. 19:06

Deres franchise lyder ikke så tiltalende synes jeg..

Hvad skal man bruge af udstyr, her tænker jeg på ovne, fryser, køleskab, kaffemaskiner osv ?????

Hvis det er en alm str sandwichbar...

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)