Hej Amino. SMBA-debatten herinde på amino er meget tung og tage fat på og få noget ud af føler jeg, så jeg håber der er nogen med lidt indsigt i sagerne der vil give mig deres bedste bud. To personer kan ikke rejse kapital nok til at stifte et ApS - de har dog alligevel brug for en virksomhed der sikrer dem mod personlig hæftelse i tilfælde af konkurs. De har indtil nu kørt en lille enkeltmandsvirksomhed (med underskud) og de vil sælge aktiverne til det nye selskab og gælden vil de også gerne videreføre til selskabet om muligt. Jeg kan forstå at der er nogle problemer hvis de senere skal ændre selskabet til et aps. Jeg kan også forstå at firmaets vedtægter er en kringlet affære, men hvad skal jeg ellers være opmærksom på her? Jeg har indtil nu været meget forsigtig og ikke turdet selv at anbefale smba, men nu har vedkommende på egen hånd truffet beslutningen og vil satse på denne selskabsform. Er det problematisk? VH Jørgen Olsen |
Hvis ikke de kan rejse kapital og på nuværende tidspunkt har underskud så får de vel ikke noget ud af at oprette et SMBA - banken ændrer ikke holdning til selskabet, de skal jo sikres deres udestående ligesåvel som kreditorerne også skal have deres på det tørre. Så jeg kunne ikke forestille mig andet end at de kommer til at hæfte personligt også med et SMBA.